Prima pagină » Economic » Zara, brandul Inditex cu cele mai multe închideri de magazine

Zara, brandul Inditex cu cele mai multe închideri de magazine

Grupul de distribuție de modă Inditex a înregistrat 136 de închideri nete de magazine în primul trimestru al exercițiului financiar 2025. Zara este brandul care pierde cea mai multă prezență fizică, în timp ce Pull&Bear este singurul care înregistrează o creștere față de anul trecut.
Zara, brandul Inditex cu cele mai multe închideri de magazine

Zara, brandul cel mai afectat de închideri

După ce în primul trimestru al anului 2024 Inditex a bifat pentru prima dată o creștere netă a rețelei de magazine după trei ani consecutivi de scădere, anul acesta grupul a revenit la tendința anterioară și a redus semnificativ prezența fizică, cu 136 de închideri nete.

În prezent, Inditex are 5.562 de magazine deschise, comparativ cu 5.698 în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce echivalează cu o scădere netă de aproximativ 2,39%, scrie modaes.com.

Zara, cel mai valoros brand al grupului, a fost și cel mai afectat, cu un total de 52 de închideri nete în perioada analizată. Pe de altă parte, Pull&Bear este singurul brand care și-a extins rețeaua, cu două magazine deschise în plus.

Conceptul sportiv al grupului, Oysho, este al doilea cel mai afectat brand, cu 34 de închideri nete. Urmează Zara Home (21), Massimo Dutti (20), Stradivarius (10) și Bershka (1 singur magazin închis).

Scăderi în rețea, dar extindere în suprafața comercială

În ciuda închiderilor, Inditex a continuat să investească în extinderea suprafeței comerciale brute, cu o creștere estimată de 5% pentru perioada 2025–2026. Obiectivul companiei este optimizarea locațiilor fizice pentru a le crește productivitatea.

Zara a deschis noi magazine în locații importante, cum ar fi Athens Minion (Atena, Grecia) și CambridgeSide (Massachusetts, SUA). Compania a evidențiat și redeschiderea unor magazine renovate, precum Massimo Dutti și Pull&Bear pe Oxford Street din Londra, Oysho în Paris Madeleine și Zara Home în San Sebastián.

În total, în primele trei luni ale anului, compania a inaugurat magazine în 26 de piețe diferite.

Creștere modestă a veniturilor și profitului în T1 2025

Proprietarul Zara a înregistrat o creștere modestă de 1,5% a vânzărilor în primul trimestru, până la 8,274 miliarde euro, iar profitul net a crescut cu doar 0,3%, ajungând la 1,305 miliarde euro. Prin comparație, în aceeași perioadă a anului trecut, vânzările au crescut cu 7,5%, iar profitul net cu 9%.

La finalul exercițiului 2024, compania galiciană avea 5.563 de magazine în întreaga lume, cu 129 mai puține față de cele 5.692 din urmă cu un an. În 2024, Inditex a intrat pe noi piețe – printre care și Uzbekistan – și a realizat 257 de deschideri, 254 de renovări și 386 de închideri de magazine.