Carrefour caută potențiali cumpărători pentru afacerile sale din Italia. Retailerul ar purta discuții confidențiale cu mai mulți concurenți europeni, inclusiv Lidl, Esselunga și Conad, potrivit unor surse citate de revista germană de specialitate Lebensmittel Zeitung. Italia este a patra cea mai mare piață din Europa pentru Carrefour, însă este o piață dificilă și foarte fragmentată, unde grupul ocupă doar locul opt.
Faptul că retailerul analizează în profunzime toate operațiunile sale și pregătește reorganizări nu mai este un secret: „Există activități sau lanțuri pentru care vom decide să le vindem sau să ne aliem cu alți parteneri, scrie retaildetail.eu.
Vom fi foarte activi în lunile următoare”, a declarat CEO-ul Alexandre Bompard la recenta adunare generală a companiei. Carrefour integrează, de asemenea, filiala din Brazilia și a purtat, pentru scurt timp, discuții exploratorii cu grupul Ahold Delhaize. Retailerul se confruntă cu rezultate inegale și o scădere a acțiunilor, iar investitorii pun presiune pentru măsuri rapide.
Carrefour ar fi inițiat negocieri confidențiale cu mai mulți retaileri europeni pentru vânzarea operațiunilor din Italia, relatează publicația germană Lebensmittel Zeitung. Deși Italia este a patra cea mai mare piață europeană pentru Carrefour, contextul este dificil: segmentul este foarte fragmentat, iar compania se află abia pe locul opt în clasament, notează retaildetail.eu.
Anul trecut, vânzările au scăzut cu 5,3%, ajungând la 3,63 miliarde de euro, în timp ce pierderile au atins 250 de milioane de euro. Carrefour pierde cotă de piață, iar rețeaua sa de magazine este în continuă restrângere.