Pietonii care vorbesc la mobil, neatenţi la ce se petrece în jurul lor

Pietonii care vorbesc la mobil sunt la fel de neatenţi la ce se petrece în jurul lor, ca şi conducătorii auto care discută în trafic la telefon, potrivit unui studiu american ce a monitorizat peste 300 de pietoni care foloseau telefonul mobil în timp ce mergeau, informează AFP.

28 afișări
Imaginea articolului Pietonii care vorbesc la mobil, neatenţi la ce se petrece în jurul lor

Pietonii care vorbesc la mobil, neatenţi la ce se petrece în jurul lor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cercetătorii de la Universitatea Western Washington au observat felul în care merg 317 pietoni care traversau un campus universitar, împărţindu-i în trei grupuri: cei care foloseau telefonul, cei care ascultau muzică la căşti şi cei care se plimbau discutând cu o altă persoană.

Cercetătorii au remarcat zigzagurile, schimbările de direcţie şi paşii greşiţi făcuţi de pietonii care discutau la telefon. Ei au decis să facă un mic test şi au plasat în calea acestor pietoni o "distracţie" majoră - un clovn pictat strident pe faţă care se plimba pe un monociclu.

"E destul de rar să vezi un clovn plimbându-se pe monociclu la universitate", au declarat autorii studiului.

Doar un sfert dintre persoanele care foloseau telefonul mobil în timp ce mergeau au remarcat clovnul. Acesta a fost observat de 51% dintre pietonii care nu foloseau telefonul.

Aproximativ 61% dintre cei care ascultau muzică au observat clovnul, iar pietonii care se plimbau alături de încă o persoană l-au remarcat în 71% din cazuri.

Autorii studiului consideră că persoanele care folosesc telefonul mobil nu văd nimic din ce se petrece în jur, din cauza unui fenomen ce a fost denumit "orbire non-intenţională".

Acest studiu urmează să apară în numărul din luna decembrie al revistei Applied Cognitive Psychology.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici