LIVE, ora 13:00  Healthcare Trends. Cum ne alimentăm corect pentru a preveni obezitatea şi diabetul? Dar pentru a slăbi? Sfaturi de nutriţie

  • Circa două milioane de persoane din România au diabet. Din ce în ce mai afectaţi sunt copiii şi adolescenţii.
  • Cum ne alimentăm sănătos?
  • Este micul dejun obligatoriu?
  • Intermittent fasting - util sau nu?
  • Dieta mediteraneeană - „vedetă” pe drept cuvânt? Cum ne ajută?
4461 afişări
Imaginea articolului Healthcare Trends. Cum ne alimentăm corect pentru a preveni obezitatea şi diabetul? Dar pentru a slăbi? Sfaturi de nutriţie
Medicul Adrian Copcea, medic primar Diabet, Nutriţie şi Boli diabetice, este invitatul Healthcare Trends de vineri, o emisiune săptămânală pe teme medicale realizată de către MEDIAFAX în parteneriat cu Banca Transilvania - Divizia pentru medici. 
 
Cum (să) ne hrănim corect? Dar cum să slăbim? Sunt de preferat dietele sau mâncatul sănătos, cu măsură? Ce alegeri smart putem face pentru a preveni, din timp, diabetul şi obezitatea?
 
Diabetul în România este o boală ce afectează una din zece persoane. Diabetul zaharat este o boală extrem de frecventă şi este galopantă, fiind un efect al obezităţii. Cele două afecţiuni merg „mână-n mână”.
10% din populaţia fiecărei ţări suferă de diabet, explică medicul.

Diabetul la copii

Diabetul tip I (boala auto-imună) şi diabetul tip II (diabetul obez). Diabetul tip II apare din ce în ce mai frecvent, şi la copii şi adolescenţi. 
Sedentarismul, stresul, alimentaţia proastă, toate ne îmbolnăvesc.
 
Alimentele ieftine, fără nutrienţi, procesate, semipreparate, plus sedentarismul, duc la obezitate şi diabet. 
 
Sedentarismul ocupaţional ne afectează şi el. Medicul recomandă mişcare în fiecare zi, şi o alimentaţie echilibrată (mâncare gătită, evitarea alimentelor fast-food şi foarte procesate). În ceea ce îi priveşte pe copii, invitatul recomandă implicarea acestora în procesul cumpărării de legume/fructe, în cel de gătit şi în cel de strângere a mesei.

Micul dejun - da sau ba?

Nu este obligatoriu micul dejun, spune Copcea. E important să ai 2-3 mese pe zi. 
 
Totodată, medicul vorbeşte şi despre postul intermitent, despre utilitatea sa şi despre cum ar trebui să ne raportăm la el, dincolo de „publicitatea” de care se bucură practica. Specialistul spune că este important ca înainte de alegerea unui tip de post intermitent, persoana să se raporteze la programul său şi la nevoile alimentare/de greutate pe care le are. 

Unde greşim când mâncăm? 

- mâncatul mult
- mâncatul dezordonat, improvizat
- mâncatul alimentelor procesate
- mâncatul de gustări (nenecesare)
- băutul de sucuri cu zahăr (care ia locul altor nutrienţi). 
 
Medicul oferă o serie de sfaturi preţioase. Acesta spune că fructele trebuie consumate fără grijă, ele nu îngraşă (nefiind bogate în calorii), ci sunt utile în alimentaţie. 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici