Prima pagină » Justiţie » CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc. Decizia este oficială

CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc. Decizia este oficială

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis oficial să interzică apariția vedetelor în reclamele pentru jocuri de noroc, indiferent de mediul de difuzare, pentru a reduce influența acestora asupra publicului
CNA interzice vedetele în reclamele la jocuri de noroc. Decizia este oficială
Sursa foto: Unsplash
Nițu Maria
26 iun. 2025, 16:26, Justiţie

Vedetele nu vor mai avea voie să apară în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la televizor, radio sau pe internet. Decizia a fost luată miercuri, în cadrul unei şedinţe publice a Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Această schimbare este parte dintr-o actualizare a Codului de Reglementare în Audiovizual, document care face parte din legislaţia secundară a CNA, relatează paginademedia.

„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, conform articolului 110, alineatul 7, din Codul Național al Audiovizualului.

Regula va deveni obligatorie la 90 de zile după ce noul Cod va intra în vigoare.

Mai multe instituții și firme din industria jocurilor de noroc au încercat să modifice această prevedere. Au trimis propuneri pentru a permite în continuare apariția vedetelor în unele forme de campanii.

Winbet a cerut ca vedetele să poată fi folosite în campanii cu scop social. Şi Federaţia Română de Fotbal a solicitat o excepţie pentru campaniile de conștientizare sau responsabilitate socială.

Kaizergaming, Federaţia Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia au solicitat eliminarea completă a articolului care interzice apariția vedetelor.

Toate propunerile au fost respinse fără nicio abţinere.

Codul mai conține o schimbare importantă. Reclamele şi conţinutul audiovizual legat de jocuri de noroc, inclusiv cele difuzate la cerere, trebuie să respecte regulile privind protecția minorilor.

„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, prevede articolul 110.

Citește și