Numărul de căutări pe Google legate de "anxietatea climatică" a crescut dramatic

Căutările online legate de "anxietatea climatică" au crescut dramatic, potrivit datelor colectate de Google, citate de BBC. Femeile sunt mai afectate de anxietatea climatică decât bărbaţii, arată studiile.

172 afișări
Imaginea articolului Numărul de căutări pe Google legate de "anxietatea climatică" a crescut dramatic

Numărul de căutări pe Google legate de "anxietatea climatică" a crescut dramatic

Creşterea numărului de incendii de vegetaţie, inundaţii şi secete din întreaga lume sunt doar câteva dintre semnele foarte vizibile ale schimbărilor climatice.

Ceea ce este raportat mai puţin este impactul schimbărilor climatice asupra minţii umane.

Anxietatea climatică - definită ca sentiment de anxietate cu privire la impactul schimbărilor climatice - a fost raportată la nivel mondial, în special în rândul copiilor şi al tinerilor.

Datele de la Google Trends arată că numărul de căutări legate de "anxietatea climatică" a crescut dramatic.

Căutările în limba engleză legate de "climate anxiety" în primele 10 luni ale anului 2023 sunt de 27 de ori mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2017.

În aceeaşi perioadă, au existat creşteri legate de anxietatea legată de climă în alte limbi ale lumii: căutările în portugheză au crescut de 73 de ori, în limba chineză de opt ori şi jumătate, în arabă au crescut cu o cincime.

Datele Google Trends combină căutările pentru "anxietate climatică" şi "eco-anxietate", termeni care sunt adesea utilizaţi în acelaşi mod, dar care au semnificaţii uşor diferite.

Anxietatea climatică este anxietatea asociată în mod specific cu conştientizarea schimbărilor climatice. Eco-anxietatea este o anxietate mai generală asociată cu conştientizarea ameninţărilor la adresa sănătăţii mediului, inclusiv poluarea şi pierderea biodiversităţii.

Google Trends nu măsoară pur şi simplu volumul total de căutări, ci analizează un eşantion de căutări pentru a identifica tendinţele din întreaga lume. Acesta utilizează o măsură numită "interes de căutare", pentru a analiza popularitatea relativă a căutărilor în timp.

În ultimii cinci ani, ţările nordice au avut cea mai mare pondere în căutările globale legate de anxietatea climatică. Finlanda, Suedia, Danemarca şi Norvegia au reprezentat peste 40% din căutările legate de "anxietatea climatică".

Ţările din Sudul Global - cum ar fi Chile, Filipine şi Africa de Sud - au reprezentat cote mai mici de căutări.

Google spune că a observat, de asemenea, o creştere globală a căutărilor despre viitorul planetei şi despre mediul înconjurător în ultimele 12 luni.

"Când te uiţi la tipul de interogări pe care le caută oamenii, este evident că aceştia caută să înţeleagă, dar şi să acţioneze", a declarat un purtător de cuvânt. "De exemplu, "cum să rezolvăm problema schimbărilor climatice" a fost una dintre cele mai populare interogări despre schimbările climatice la nivel mondial în ultimii doi ani".

Datele Google arată o creştere a interogărilor despre viitor alături de schimbările climatice (cu 120%), adaptare (cu 120%), durabilitate (cu 40%) şi emisiile de gaze cu efect de seră (cu 120%) în ultimele 12 luni.

Concluziile unui studiu din 2023 publicat în revista academică „Sustainability” au arătat că femeile din întreaga lume au raportat "niveluri mai mari de îngrijorare şi emoţii negative" cu privire la schimbările climatice. Bărbaţii, pe de altă parte, au fost "mai optimişti şi şi-au exprimat o mai mare încredere în guvern".

Studiul s-a bazat pe un sondaj online realizat în 2021 pe 10.000 de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 25 de ani din 10 ţări.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici