BBC a primit ordin să facă publice e-mailurile legate de interviul lui Martin Bashir cu Prinţesa Diana

  • Un judecător dispune eliberarea unui număr semnificativ de e-mailuri legate de interviul din 1995 al Prinţesei Diana realizat de Martin Bashir, dezvăluind inconsecvenţe în gestionarea scandalului de către BBC.
  • BBC este supus unei atenţii sporite din cauza acuzaţiilor de încercare de acoperire a problemelor, odată cu dezvăluirea tacticilor de înşelăciune ale lui Bashir şi scuzele ulterioare.
1929 afișări
Imaginea articolului BBC a primit ordin să facă publice e-mailurile legate de interviul lui Martin Bashir cu Prinţesa Diana

BBC a primit ordin să facă publice e-mailurile legate de interviul lui Martin Bashir cu Prinţesa Diana

Un judecător a ordonat BBC să facă public un număr semnificativ de e-mailuri legate de infamul interviu al lui Martin Bashir din 1995 cu Prinţesa Diana, scrie Sky News.

Aceste e-mailuri sunt toate asociate cu perioada din 2020, când postul de televiziune se confrunta cu scandalul legat de interviu.

Solicitarea iniţială a fost făcută printr-o cerere de informaţii în baza Legii Libertăţii de Informare (FOI) depusă de Andrew Webb, jurnalist şi regizor care investighează acest scandal.

După un proces, judecătorul Brian Kennedy a afirmat că BBC a fost ”inconstantă, eronată şi nesigură” în gestionarea cererii iniţiale de eliberare a materialelor în conformitate cu legea FOI, menţionând că răspunsul BBC-ului este ”motiv de serioasă îngrijorare”.

Un reprezentant al BBC a declarat că acceptă în totalitate că ”au fost făcute greşeli în acest caz în trecut” şi s-a scuzat faţă de Webb. ”Analizăm cu atenţie decizia tribunalului, şi nu ar fi potrivit să facem comentarii în timp ce procedurile legale sunt în desfăşurare,” a adăugat purtătorul de cuvânt.

Andrew Webb a sesizat un tribunal că BBC nu a făcut publice mai mult de 3.000 de e-mailuri în conformitate cu legile FOI, legate de gestionarea scandalului în 2020, descriind acţiunile BBC-ului drept o ”acoperire”.

Fratele Prinţesei Diana, Earl Spencer, a criticat postul de televiziune pentru încercarea de a împiedica eliberarea e-mailurilor, afirmând la Radio 4: ”Problema aici este integritatea oamenilor de la BBC.”

Interviul lui Bashir cu prinţesa, considerat odată drept o ştire de generaţie, a fost difuzat de BBC Panorama în 1995. În cadrul interviului, Diana a afirmat faimosul citat despre căsătoria sa cu Charles: ”Eram trei în acest mariaj, aşa că era aglomerat.”

Earl Spencer a susţinut ani de zile că Bashir i-a arătat documente financiare false legate de fostul său secretar personal, Patrick Jephson, şi de un alt fost membru al Casei Regale. De asemenea, a spus că jurnalistul a inventat poveşti fantastice şi neadevărate despre familia regală pentru a o convinge pe Diana să coopereze, inclusiv că era supravegheată de serviciile secrete. Această poveste despre documentele falsificate a fost raportată pentru prima dată în The Mail on Sunday, la un an după interviu, în 1996.

Conform declaraţiilor BBC, Bashir a recunoscut că a falsificat declaraţiile, dar a negat în mod repetat că i le-ar fi arătat lui Earl Spencer. Abia în 2020, şi într-un articol din The Sunday Times, BBC a recunoscut public pentru prima dată că documentele bancare falsificate de către Bashir îi fuseseră arătate lui Earl Spencer.

În 2021, o anchetă independentă, condusă de Lord Dyson, a descoperit că postul de televiziune a acoperit ”comportamentul înşelător” folosit de jurnalistul Bashir pentru a obţine interviul. Bashir, între timp, s-a aflat într-o ”încălcare gravă” a liniilor directoare ale producătorului BBC atunci când a falsificat declaraţiile bancare şi le-a arătat lui Earl Spencer pentru a obţine acces la prinţesă, a constatat raportul lui Lord Dyson. Bashir a părăsit BBC pentru ITV în 1999, dar s-a întors la postul de televiziune în 2016, devenind editor pe probleme religioase. A demisionat oficial din funcţia sa la BBC în 2021.

În urma concluziilor lui Lord Dyson, Bashir s-a scuzat, afirmând că falsificarea declaraţiilor bancare a fost ”o prostie şi o acţiune pe care o regret profund”, dar a adăugat că nu crede că acest lucru ”ar fi avut un impact asupra alegerii personale a prinţesei Diana de a participa la interviu.”

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici