Berea se bea pentru gust - concluzia dezbaterilor pe fond a motivului pentru care bem bere

Românii beau bere pentru gust a fost concluzia dezbaterii pe fond a motivului pentru care amatorii licorii fermentate preferă o anumită marcă, prezidată, vineri, de Bogdan Naumovici şi organizată de producătorii unui brand românesc de bere, la care au participat actori, bloggeri şi ziarişti.

490 afișări
Imaginea articolului Berea se bea pentru gust - concluzia dezbaterilor pe fond a motivului pentru care bem bere

Berea se bea pentru gust - concluzia dezbaterilor pe fond a motivului pentru care bem bere (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Pledoariile au fost ţinute la bar(ă), într-un club din Centrul vechi al Capitalei, de către cinci echipe de câte doi "avocaţi", fiecare pledând pentru câte un motiv pentru care românii îşi aleg berea.

Echipele au fost formate din actorul Florin Busuioc şi "Chinezu", actorul Radu Gabriel şi Bobby Voicu, blogger-ul Adrian Ciubotariu şi comediantul Sergiu Floroaia, rapper-ul Grasu XXL şi Alexandru Negrea şi blogger-ul Adi Hădean şi comediantul Teo.

Ei au fost nevoiţi să-şi argumenteze punctele de vedere, bând, evident, bere, în faţa scriitorului Adrian Georgescu şi a jurnalistului Răzvan Exarhu, care au susţinut teza potrivit căreia 'berea se bea pentru gust".

Primele două echipe au prezentat argumente în sprijinul ideii că românii beau bere pentru sănătate, respectiv pentru socializare, iar următoarele două pentru stare, respectiv pentru distracţie, ultima echipă câştigându-şi participarea în "semifinale" în urma strângerii celor mai multe voturi pe Facebook cu susţinerea "românii beau bere pentru că pot".

Deşi un sofism, ca argument fals din punct de vedere al conţinutului, dar aparent corect din punct de vedere formal, acest ultim raţionament susţinut de blogger-ul Adi Hădean şi comediantul Teo l-a învins pe cel al echipei formată din bloggerul Adrian Ciubotariu şi comediantul Sergiu Floroaia, potrivit cărora "berea se bea pentru stare".

"Berea se bea pentru stare, nu pentru gust. Voi aţi observat că berea e amară?", a întrebat, retoric, comediantul Sergiu Floroaia, conchizând că "gustul e ca un câine pe autostradă în timp ce tu te îndrepţi spre Vama Veche: treci peste el, ca să te simţi bine".

Retorica a fost înlocuită de echipa formată din Bobby Voicu şi actorul Radu Gabriel cu un postulat.

"Berea se bea pentru socializare, acesta este un adevăr universal, e ca şi cum ai spune că apa e udă, e un adevăr pe care nu trebuie să îl mai demonstrăm", a spus Bobby Voicu.

De la axioma formulată de cei doi, următoarea echipă, formată din Grasu XXL şi Alexandru Negrea, a încercat metoda reducerii la absurd.

"Berea se bea doar pentru distracţie. Nu poţi să mergi la o înmormântare şi să bei bere, nu-ţi dă nimeni bere la înmormântare. Nu poţi să spui: A murit mă-ta, hai să bem o bere!", a demonstrat rapper-ul Grasu XXL.

Printr-o deducţie, Bogdan Naumovici a dat câştig de cauză echipei formate de Adrian Georgescu şi Răzvan Exarhu, motivând că argumentul "românii beau bere pentru că pot" vizează berea în general, iar cel potrivit căruia berea se bea pentru gust se referă o situaţie particulară.

"Bei orice bere pentru că poţi, însă alegi una anume pentru gustul ei", a conchis Bogdan Naumovici.

Dezbaterile au fost transmise în timp real pe Facebook, zeci de utilizatori ale căror comentarii au fost alese de participanţi fiind premiaţi cu câte un bax de bere.

Unul dintre acestea a fost mesajul "beau prima bere pentru că e sănătos, a doua pentru a socializa, a treia pentru stare, a patra pentru distracţie şi a cincea pentru că pot".

(Material de Ionut Muresan, ionut.muresan@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici