Cannes 2013, o vitrină spre lume a marilor case de modă - GALERIE FOTO

Nicole Kidman, într-o rochie Christian Dior, şi Audrey Tautou, într-o creaţie a casei Yiqing Yin, au dat startul, miercuri seară, celor 12 zile de "defilări" ale starurilor pe covorul roşu de la Cannes, unul dintre cele mai importante evenimente ale anului pentru casele de modă.

965 afișări
Imaginea articolului Cannes 2013, o vitrină spre lume a marilor case de modă - GALERIE FOTO

Cannes 2013, o vitrină spre lume a marilor case de modă - GALERIE FOTO (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Ataşaţii de presă ai mărcilor importante erau la linia de start încă de la jumătatea lunii aprilie, când au fost anunţate filmele selecţionate pentru ediţia din acest an a festivalului: ei urmau să aleagă actriţele pe care să le îmbrace pe Croazetă.

Nicole Kidman, membră a juriului, este vedeta inconturnabilă a festivalului, ale cărei fotografii vor face ocolul lumii şi pe care toţi marii creatori de modă vor să o îmbrace. La Cannes vor fi însă prezente în acest an şi alte femei celebre, precum Carey Mulligan, Léa Seydoux, alte câteva zeci de actriţe şi, desigur, imaginile oficiale ale brandului L'Oréal.

La casa de modă a creatorului libanez Elie Saab, obişnuit cu covorul roşu, actriţele sunt acelea care vin pentru a împrumuta rochii: "Noi nu le contactăm: trebuie ca ele să îşi dorească să îmbrace rochiile noastre", a declarat Emilie Legendre, directoarea departamentului de comunicare al acestei case.

Casa franceză Hervé L. Leroux, ale cărei rochii oferă femeilor o siluetă de sirenă, a fost contactată de stiliştii starurilor americane: "Nu mai avem contacte directe cu marile staruri", regretă reprezentanţii casei franceze.

Actriţa franceză Audrey Tautou, gazda ceremoniilor de deschidere şi de închidere a festivalului, a preferat să poarte ţinutele unei tinere creatoare de modă chineze, Yiqing Yin. "Este un cadou extraordinar" primit de la Audrey Tautou, spune aceasta, subliniind faptul că festivalul reprezintă "o expoziţie unică". "Puţine actriţe au încredere în tinerii creatori de modă şi se orientează mai degrabă spre marile case", a declarat ea.

GALERIE FOTO

Actriţa franceză a purtat pentru ceremonia de deschidere a festivalului o rochie cu mii de pliuri, din organza şi un voal fin din mătase, de culoarea mentei, creată special pentru ea, care a necesitat aproximativ 400 de ore de muncă.

Tânărul stilist belgian Cédric Charlier şi-a împrumutat rochiile regizoarei Mia Hansen-Love şi actriţelor Marine Vacth şi Nathalia Acevedo.

"Însă ele pot să se răzgândească în ultimul moment" şi să nu poarte aceste rochii, au declarat apropiaţii lui Cédric Charlier.

Din acest motiv, casele Elie Saab şi Hervé L. Leroux nu au dezvăluit numele actriţelor cărora le-au împrumutat creaţii vestimentare în acest an.

"Mai multe actriţe şi-au luat în valize rochii de-ale noastre, dar rămâne de văzut dacă le vor purta", a declarat Emile Legendre, precizând că aproximativ 20 de rochii au fost astfel împrumutate. Vahina Giocante a purtat o rochie într-o nuanţă de albastru electric, miercuri seară, la ceremonia de deschidere a festivalului.

"În urmă cu doi ani, Sarah Jessica Parker a venit cu mai multe rochii şi a ales-o pe a noastră în ultimul moment", a declarat ea cu mândrie. Fotografia a făcut ocolul lumii.

Aproximativ 60 de rochii sunt expuse în show room-ul Ellie Saab de la hotelul Martinez. "Suntem atenţi la rochiile pe care le împrumutăm, pentru ca ele să nu aibă acelaşi stil, aceeaşi culoare. Uneori, îmbrăcăm în ultimul moment o actriţă, pentru că aceasta consideră că rochia ei, creată de o altă casă, nu i se potriveşte", spun reprezentanţii casei.

Acelaşi show room permite şi realizarea ultimelor retuşuri. Actriţele pot apoi să urce treptele din faţa Palais des festivals din Cannes, să meargă la o şedinţă foto sau la o petrecere. Pentru actriţe, ocaziile de a fi fotografiate la Cannes sunt numeroase şi se întind pe durata a 12 zile, spre deosebire de gala premiilor Oscar, care reprezintă la rândul ei o vitrină formidabilă pentru marile case de modă, însă durează doar o seară.

Cannes-ul "e mai bun decât o reclamă", spune Emilie Legendre. "Clienţii se identifică mai mult cu o actriţă decât cu un manechin", mai spune aceasta.

În plus, pozele lor sunt difuzate pe internet "imediat şi peste tot în lume, sunt analizate pe bloguri şi pe reţelele de socializare, iar fotografiile rămân pe internet", a subliniat Hervé L. Leroux.

Anumite case de modă care au nevoie să îşi îmbunătăţească imaginea merg până într-acolo încât plătesc anumite actriţe pentru a le purta rochiile, afirmă mai multe surse. "De ce nu? Şi actriţele îşi împrumută imaginea", a declarat Hervé L. Leroux, potrivit căruia casa lui de modă nu a plătit însă niciodată actriţe pentru a-i purta creaţiile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici