• Telescopul Hubble a descoperit două quasare, într-o pereche de galaxii
  • Sunt cele mai vechi descoperite vreodată
  • Quasarul este un obiect cosmic care emite lumină mai puternic decât o galaxie
Imaginea articolului Hubble a surprins două quasare situate la 10 miliarde de ani lumină depărtare de noi

Telescopul Huble a descoperit două quasare la 10 miliarde de ani lumină depărtare de noi. Presupunerea lor este că fac parte din două galaxii care sunt în proces de a se uni.

Quasarul este un obiect astronomic cu o luminozitate foarte mare găsit în centrul unei galaxii şi alimenat în general de o gaură neagră supermasivă.

Studile asupra acestor două quasare arată că sunt la o distanţă de 10 mii de ani lumină unul de celălalt. Asta înseamnă că sunt mai aproape decât orice alte două quasare din universul cunoscut.

Fenomenul este foarte rar întalnit, iar savanţii spun că probabilitatea să descoperi aşa ceva este de 1 la cateva mii de quasare. Această descoperire va ajuta la o mai bună înţelegere a cursului evolutiv al unei galaxii. Şi este  posibil să nască noi teorii despre formarea acestora.