• Oamenii de ştiinţă au cartografiat recifele de corali din Caraibe pentru a le identifica pe cele care au cele mai mari şanse de a supravieţui schimbărilor climatice.
  • Coralii cu cel mai mare potenţial de a scăpa de distrugerea cauzată de valurile de căldură marină sunt localizaţi predominant de-a lungul ţărmului nordic al Cubei.
  • Alte zone promiţătoare sunt grupate în jurul Bahamas, Republicii Dominicane, Guadelupe, Haiti, estul Jamaicăi şi statul american Florida.
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă cartografiază recifele de corali din Caraibe pentru a le salva în faţa schimbărilor climatice

Recifele de corali sunt minuni ale oceanului. Alcătuite din sute de mii de creaturi minuscule, ele reprezintă unul dintre cele mai ameninţate ecosisteme de pe planetă.

Potrivit unui raport recent al IPCC (rapoarte ONU la cel mai înalt nivel, redactate de oameni de ştiinţă), la o încălzire de până la 1.5 grade Celsius, se aşteaptă ca doar 10-30% din recifele de corali să supravieţuiască. Dacă încălzirea depăşeşte acest nivel, perspectivele de supravieţuire scad drastic.

Echipa de cercetători a comparat diferite modele climatice şi a examinat factori precum daunele provocate de uragane şi stresul termic. Aceştia au folosit aceste date pentru a defini o listă de corali care sunt prioritari pentru protecţie datorită rezistenţei lor mai bune la schimbările climatice, potrivit BBC.

Localizarea şi gestionarea locurilor care au "cea mai mare promisiune de a susţine speciile cheie va fi esenţială pentru a ajuta aceste habitate preţioase să persiste pe măsură ce planeta continuă să se încălzească", a declarat cercetătorul principal, Iliana Chollett.

Informaţiile obţinute influenţează deja eforturile de conservare a recifurilor "pentru a asigura o protecţie durabilă şi inteligentă din punct de vedere climatic pentru acele ecosisteme care au cele mai mari şanse de supravieţuire în acest secol", a adăugat Ximena Escovar-Fadul, de la organizaţia non-profit de mediu The Nature Conservancy.

Cercetătorii spun însă că cercetările lor, în concordanţă cu alte studii, arată că recifurile de corali nu vor supravieţui unei încălziri de 2 grade Celsius, ceea ce înseamnă că sunt necesare reduceri urgente ale emisiilor de gaze cu efect de seră pentru a le salva pentru generaţiile viitoare.

Cercetarea a fost publicată în revista Global Change Biology.