România, locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie

România ocupă locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie, cu 1,15 milioane de bilete vândute pe an, potrivit raportului "Focus on Animation", realizat pe parcursul a cinci ani de Observatorul European al Audiovizualului, de pe lângă Comisia Europeană.

229 afișări
Imaginea articolului România, locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie

România, locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie (Imagine: Shutterstock)

Studiul oferă primele rezultate care vin în sprijinul conturării unei hărţi a industriei europene a filmelor de animaţie.

În ceea ce priveşte România, inclusă în raport în secţiunea "Alte ţări europene", aici au fost produse, în perioada 2010 - 2014, trei lungmetraje de animaţie, ţara noastră fiind la egalitate cu Ungaria şi depăşind Bulgaria, Polonia, Slovacia, cu câte două filme, şi Croaţia, Islanda, Irlanda şi Portugalia, cu câte un film.

În ceea ce priveşte numărul de spectatori, în aceeaşi perioadă, în România s-a înregistrat o creştere, valoarea maximă fiind atinsă în 2014, cu 1,53 de milioane de plătitori de bilete, ţara noastră situându-se înaintea Slovaciei, Bulgariei şi Croaţiei, care nu au înregistrat mai mult de 910.000 de bilete vândute pentru filmele de animaţie, fiind vorba despre pelicule produse cu până la doi ani înaintea datei lansării.

Raportul "Focus on Animation" urmăreşte volumul producţiilor, distribuţia şi circulaţia filmelor europene de animaţie şi producţiilor de televiziune, dar doreşte şi să ofere o privire de ansamblu asupra industriei animaţiei în fiecare ţară de pe continent şi în Europa, în general.

Industria desenelor animate a devenit o parte vitală în audiovizualul european, atât în termeni culturali, cât şi economici, având în vedere că tehnologia, creativitatea şi afacerile se întrepătrund, se arată în raportul publicat pe pagina oficială europa.eu.

"Nu putem ignora faptul că industria europeană a animaţiei are competitori şi poate este timpul să o luăm în calcul dintr-un punct de vedere mai larg al Uniunii Europene", notează Lucia Recalde Langarica, reprezentantă a programului Creative Europe.

Raportul, realizat pe o perioadă de cinci ani, 2010 - 2014, arată o creştere a apetitului publicului european pentru filmele de animaţie, care au generat 179,8 milioane de bilete vândute în Europa, reprezentând 14,7% din piaţă.

Marea Britanie şi Irlanda au fost în această perioadă cea mai mare piaţă din Europa pentru filmele de animaţie, cu o medie de 30,5 milioane de spectatori.

Filmele de animaţie europene ocupă 20% din piaţa de profil din ţările de pe continent, în anul 2014, 107 producţii realizate în ţări membre ale Uniunii Europene fiind lansate.

În perioada pentru care s-a întocmit raportul, au fost produse şi lansate 250 de lungmetraje de animaţie în Europa, cu o medie de 50 de filme pe an, reprezentând doar 3% din totalul producţiilor cinematografice şi 2,94% din totalul biletelor vândute pe continent.

Franţa Spania şi Marea Britanie au fost principalii producători de animaţii, deţinând 40% din întreaga producţie.

Statele Unite ale Americii reprezintă, de departe, cea mai mare piaţă pentru filmul de animaţie din lume. Între anii 2010 - 2014, lungmetrajele de animaţie au vândut, în medie, 173,9 milioane de bilete de cinema pe an, reprezentând 14,2% din totalul înregistrat în ţară.

De asemenea, 217 posturi de televiziune din Europa dedicate celor mai tineri dintre telespectatori sunt afiliate unora din Statelor Unite, iar peste 80 de posturi TV de profil private sunt europene.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 40 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici