Sticle de şampanie, scufundate în Marea Baltică, pentru studierea procesului de îmbătrânire a vinului

Aproximativ 300 de sticle de şampanie au fost scufundate la o adâncime de 40 de metri pe fundul Mării Baltice, în largul Arhipelagului Âland (Finlanda), pentru studierea procesului de îmbătrânire a vinului, au anunţat reprezentanţii brandului Veuve Clicquot.

113 afișări
Imaginea articolului Sticle de şampanie, scufundate în Marea Baltică, pentru studierea procesului de îmbătrânire a vinului

Sticle de şampanie, scufundate în Marea Baltică, pentru studierea procesului de îmbătrânire a vinului (Imagine: Silviu Matei/Publimedia)

"Este o mare foarte puţin sărată, care limitează coroziunea şi acea adâncime oferă condiţii de conservare ideale, cu o apă la temperaturi constante, de circa 5 grade, în întuneric complet", a explicat Fabienne Moreau, istoric al casei Veuve Cliquot.

"Nu există curenţi marini în acel loc şi, la adâncimea de 40 de metri, presiunea este uşor mai mică decât aceea din sticle, evitând astfel schimburile cu mediul ambiant", a adăugat ea.

Închise într-o cutie din oţel, cele 250 de sticle provenind de la mari producători viticoli şi cele 50 de sticle premium au fost scufundate în Marea Baltică pe 18 iunie, într-o zonă din care au fost recuperate, în 2010, mai multe sticle de şampanie veche, găsite pe epava unei goelete care a naufragiat la începutul secolului al XIX-lea.

În total, 145 de sticle de Veuve Cliquot, Heidsieck şi Juglar au fost recuperate de pe acea epavă, iar unele dintre ele au fost vândute apoi la licitaţie.

"Conservarea excepţională a acelor sticle scufundate în mare timp de aproape două secole ne-a uimit în momentul degustării, iar acest fapt ne-a făcut să ne dorim să continuăm acest experiment", a subliniat Fabienne Moreau.

După părerea ei, operaţiunea, denumită "Cellar in the sea", trebuie să dureze cel puţin 30 de ani. La acest experiment participă experţi în oenologie de la Universitatea Reims şi de la Universitatea Bordeaux.

Acelaşi număr de "sticle martor" au fost depozitate într-o cramă tradiţională din oraşul francez Reims, din care sunt extrase cu regularitate eşantioane ce sunt analizate, pentru a compara evoluţia vinurilor.

În 2013, producătorul de şampanie Drappier a realizat un experiment similar, scufundând timp de un an 600 de sticle Oceanul Atlantic, în largul coastelor franceze, la o adâncime de 15 metri.

"Am efectuat o degustare, luni, şi toţi experţii prezenţi au remarcat o diferenţă între vinurile scufundate şi eşantioanele-martor, cu o preferinţă semnificativă pentru cele care au petrecut o perioadă în ocean", a explicat Michel Drappier, proprietarul brandului.

"Aceste şampanii au bule mai fine, o efervescenţă frumoasă şi o complexitate mai mare", a adăugat el.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici