În 2023, 60,0% dintre elevii din învățământul liceal teoretic (general) din Uniunea Europeană au studiat două sau mai multe limbi străine ca materii obligatorii sau opționale din trunchiul comun. Aceasta reprezintă o scădere de 0,8 puncte procentuale față de 2022 (60,8%), arată un sondaj Eurostat.
În învățământul profesional liceal (n.r. licee tehnologice sau profiluri vocaționale precum arte, sport, pedagogic etc.), procentul a fost de 34,8%, în creștere cu 1 punct procentual față de 2022 (33,8%).
În 9 țări din UE, peste 90% dintre elevii din liceele teoretice au studiat două sau mai multe limbi străine. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Franța (99,8%), România (99,1%) și Cehia (98,5%).
La polul opus, cele mai mici procente s-au înregistrat în Portugalia (6,7%), Irlanda (10,4%) și Spania (22,4%).
În ceea ce privește învățământul profesional liceal, România a fost singura țară din UE unde aproape toți elevii (97,2%) au studiat două sau mai multe limbi străine în 2023, urmată de Finlanda (85,0%) și Polonia (78,0%).
Cele mai scăzute procente au fost înregistrate în Malta (0,0%), Spania și Grecia (ambele 0,1%).
În 2023, limba engleză a fost cea mai studiată limbă străină în învățământul liceal general și profesional din UE, cu un procent de 96,0%, respectiv 80,1% dintre elevi care o învățau.
În învățământul teoretic, spaniola s-a situat pe locul al doilea (27,1%), urmată de germana (21,2%), franceza (20,8%) și italiana (3,2%).
În învățământul profesional, germana a fost pe locul al doilea (18,1%), urmată de franceză (14,1%), spaniolă (6,6%) și rusă (2,3%).