FOCUS: Cine a câştigat şi cine a pierdut pe piaţa radio-TV din România în 2007? - Mediafax

FOCUS: Cine a câştigat şi cine a pierdut pe piaţa radio-TV din România în 2007?

Posturile private de radio şi televiziune şi-au raportat rezultatele financiare pe anul 2007, puţine fiind acelea care au înregistrat profit. Dacă topul TV al profiturilor este condus de Pro TV şi Antena 1, pe piaţa radio pe primele locuri se situează Europa FM şi Radio 21.

987 afişări

Imaginea articolului FOCUS: Cine a câştigat şi cine a pierdut pe piaţa radio-TV din România în 2007?

Cine a âştigat şi cine a pierdut pe piaţa radio-TV din România în 2007?

Potrivit bilanţurilor financiare pe 2007, publicate de Ministerul de Finanţe, compania Pro TV SA, deţinută de grupul media CME, a avut o cifră de afaceri de 524.585.932 milioane de lei (circa 148,5 milioane de euro, potrivit cursului Băncii Naţionale a României din 21 august, n.r) şi un profit net de 147.649.675 milioane de lei (circa 41,79 milioane de euro).

Pro TV SA operează în România posturile Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro, Pro FM, Info Pro şi Pro Clasic.

 

De asemenea, postul muzical MTV România, care a intrat în portofoliul CME în decembrie 2007, a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de circa 7,3 milioane de lei şi un profit net de 50.245 de lei.

În acelaşi timp, televiziunea Sport.ro, lansată în martie 2007, după ce postul cu profil sportiv TV Sport a intrat în portofoliul Pro TV SA, a raportat o cifră de afaceri de 4,12 milioane de lei şi o pierdere netă de 773.446 de lei.

Topul televiziunilor aflate pe profit în 2007 este continuat de posturile trustului Intact - Antena 1 (cifră de afaceri - 216,9 milioane de lei, profit net - 70,3 milioane de lei) şi Antena 3 (cifră de afaceri 41,31 milioane de lei, profit net - 6,9 milioane de lei).

Şi postul pentru femei al Intact, Euforia Lifestyle, a înregistrat 3,3 milioane de lei profit net. Bilanţul Antenei 2 nu este la fel de favorabil, postul condus de Mihai Gâdea având pierderi nete de 4,9 milioane de lei anul trecut, potrivit cifrelor publicate de Ministerul de Finanţe.

În ceea ce priveşte topul profitului radiourilor, Europa FM, deţinut de grupul francez Lagardere prin societatea Europe Developpement International–R SA, a avut, în 2007, o cifră de afaceri de 23,52 milioane de lei (circa 6,7 milioane de euro) şi un profit net de 4.890.901 lei (1,3 milioane de euro).

Şi Radio 21, a cărui licenţă este operată de societatea Radio XXI SRL, continuă să fie profitabil, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 19,9 milioane de lei şi un profit net de 4,7 milioane de lei.

Pe profit a fost şi postul Smart FM, deţinut de fostul şef al Televiziunii Publice, Valentin Nicolau. Radioul a raportat un profit de 326.007 de lei (la 4,5 milioane de lei cifră de afaceri).

În rest, numeroase televiziuni şi radiouri ce operează pe piaţa din România au lucrat în pierdere anul trecut. Televiziunea generalistă Kanal D, lansată anul trecut de trustul Dogan Media, a înregistrat o cifră de afaceri de 18,8 milioane de lei şi pierderi nete de 81 de milioane de lei.

Realitatea TV, The Money Channel şi posturile de radio Realitatea FM şi Guerrilla, care aparţin de societatea Realitatea Media SA, au avut pierderi totale de 27,1 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 103,5 milioane de lei.

Şi televiziunea Romantica, parte a aceluiaşi grup controlat de Sorin Ovidiu Vântu, a avut pierderi de 3,5 milioane de lei în 2007 (cifră de afaceri de 6,7 milioane de lei).

Controversatul post OTV, din care Realitatea Media deţine prin mai multe firme circa 20%, a stat bine din punct de vedere financiar anul trecut, raportând o cifră de afaceri de 7,9 milioane de lei şi un profit net de 1,45 milioane de lei.

B1 TV nu a înregistrat profit anul trecut, compania care operează licenţa postului, News Television România SRL, înregistrând pierderi de 6,8 milioane de lei la o cifră de afaceri de 9,9 milioane lei.

Tot la capitolul pierderi se încadrează şi platforma digitală Boom TV, care operează, prin societatea DTH Television Grup SA, mai multe posturi de televiziune, printre care Boom Public, Boom Romance, Boom Action, Boom Classic, Boom Comedy, şi radioul Boom FM. Potrivit bilanţului financiar pe 2007, societatea a înregistrat pierderi nete de 97,3 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 16,2 milioane de lei.

Afacerile în media ale familiei Prigoană au fost profitabile în 2007. Astfel, televiziunea muzicală Etno TV - a cărei licenţă este operată de Etno Folclor Media SRL, la care este acţionar şi Mircea Dinescu, potrivit site-ul Consiliului Naţional al Audiovizualului - a înregistrat o cifră de afaceri de 5,2 milioane de lei şi un profit net de 551.905 de lei.

Silviu Prigoană a obţinut profit (373.742 lei) şi cu Taraf TV, iar societatea care operează radioul Sport FM, la care omul de afaceri este acţionar, are un profit de 3.925 de lei. Prigoană a înregistrat pierderi nete de 10.617 lei cu societatea Etno Radio Media SRL, care operează postul de radio Etno FM.

În acelaşi timp, în 2007, Costi Ioniţă a înregistrat pierderi de 6.239 de lei, cu Party Radio şi Party TV, operate de societatea Happy Media SRL.

Televiziunea muzicală U, controlată de fiica omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, a înregistrat pierderi anul trecut. Postul Soranei Urdăreanu a raportat o cifră de afaceri de 895.660 de lei şi pierderi nete de 600.577 de lei.

Anul 2007 a fost unul bun pentru radioul pentru copii Iitsy-Bitsy, controlat de Nadia Tătaru, soţia lui Felix Tătaru, directorul GMP Advertising. Postul a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,28 milioane de lei şi un profit net de 76.742 de lei.

Dintre radiourile internaţionale, Deutsche Welle a înregistrat un profit de 9.954 de lei, iar BBC România a raportat o pierdere netă de 39.578 de lei. Acesta din urmă şi-a încetat emisia în România de la 1 august 2008.

Divizia din România a SBS Broadcasting, parte a grupului german de televiziune ProSiebenSat.1, care operează în România televiziunile Prima TV şi Kiss TV şi radiourile Kiss FM şi Magic FM, nu are până în prezent cifre publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Raportările financiare ale staţiilor private vin după ce, în aprilie, şi Radioul Public şi TVR au dat publicităţii propriile rezultate financiare pe anul trecut.

Astfel, Societatea Română de Televiziune a încheiat anul 2007 cu un deficit de circa 8,4 milioane de euro, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut anul trecut venituri totale de peste 522 de milioane de lei.

În acelaşi timp, Radio România a avut, în 2007, venituri de 331,6 milioane de lei, înregistrând un excedent de 87.961 lei.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
TELEVIZIUNE ,
RADIO ,
FINANCIAR ,
pro tv ,
antena ,
realitatea ,
mtv ,
top

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.