Acuzaţii grave după accidentul din Capitală. Drulă: După renovare s-a redus înălţimea

  • După renovarea Pasajului Unirii s-a redus înălţimea, acuză preşedintele USR, Cătălin Drulă, care spune că Inspectoratul de Stat în Construcţii a spus că acum gabaritul pasajului este de 3,7 metri, iar limitatorul este la 3,5 metri.
  • Drulă spune că un reprezentant al Primăriei recunoaşte acest lucru.
4264 afișări
Imaginea articolului Acuzaţii grave după accidentul din Capitală. Drulă: După renovare s-a redus înălţimea

„Înainte de renovare nu se întâmplau astfel de accidente. Prin renovare s-a redus gabaritul (înălţimea) pasajului. Cu cât şi de la cât, nu ne spune exact Primăria Sectorului 4, dar un reprezentant al PS4 recunoaşte într-un interviu asta. Inspectoratul de Stat în Construcţii (politizat) în noiembrie 2022 vine cu un raport în care doar două cifre sunt relevante. Că gabaritul pasajului este de 3,70m, iar limitatorul de înălţime este la 3,50m, confirmat după măsurători. Având în vedere recunoaşterea reprezentantului PS4 că s-a redus gabaritul pasajului ca urmare a renovării, putem presupune că înainte de renovare avea 3,80m-4,00m. Adică un autocar cu tot cu aerul condiţionat de deasupra trecea prin pasaj înainte de renovare (cam 3,77m au unele dintre cele mai înalte din cercetarea mea rapidă). Şi atunci mai rămâne de explicat afirmaţia PS4 că tot la 3,50m era limitată înălţimea şi înainte de renovare. Da, indicatorul de pe grinda de limitare avea scris pe el 3,50m, dar aşa cum se intuieşte destul de uşor pe imagini luate cu vechea grindă (comparat cu cea nouă) în cei 10 ani dinainte de renovare pe Google Street View, doar scria 3,50m pe vechea grindă, fizic era mult mai înalt spaţiul de dedesubt (posibil 3,80-4,00m)”, spune Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Acesta spune că înainte de renovarea Pasajului, autocarele treceau prin pasaj.

„Posibil ca şi după renovare foarte multe modele să încapă la o limită neconfortabil de centimetri faţă de tavan. Din acest motiv, s-a lăsat grinda de limitare acces la 3,50m, de teama unor incidente în pasaj în noua configuraţie. Pre-limitatorul cu lanţuri poate fi ocolit (intenţionat sau din greşeală) pe intrarea unde s-a produs tragedia de azi. Grinda este de o construcţie neiertătoare, după cum s-a văzut şi azi. Se pot imagina construcţii mai uşoare care să servească acelaşi rol de barieră fizică, sau cu puncte de cedare predefinite în caz de lovire. Sunt exemple destule în Vestul Europei. Din păcate, concepte moderne de proiectare şi siguranţă rutieră cu greu îşi fac loc în lumea în care “merge şi aşa” şi “hai să-i dăm o faţă”. Concluziile autorităţilor vor fi bineînţeles că totul e în regulă, şoferul e de vină şi dacă scrie 3,50m atunci toată lumea pe linie e absolvită de vină. Între timp, se petrec tragedii”, acuză preşedintele USR.

Un autocar cu 47 de persoane din grecia a fost implicat într-un accident înainte de intrarea în Pasajul Unirii. Un pasager a murit şi alţi 21 au fost transportaţi la cinci spitale din Capitală, unul fiind în stare gravă.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici