Băsescu: Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Vezi declaraţiile preşedintelui despre referendumul Capitalei şi aderarea la Schengen

Preşedintele Traian Băsescu a declarat vineri la Palatul Cotroceni că este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Traian Băsescu a mai vorbit despre referendumul privind legea Capitalei şi despre aderarea României la Schengen

2720 afişări
Imaginea articolului Băsescu: Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ. Vezi declaraţiile preşedintelui despre referendumul Capitalei şi aderarea la Schengen

Băsescu: Este clar că există un consens că ţara trebuie reorganizată administrativ (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

Declaraţiile preşedintelui:

  • Eu cred că reorganizarea trebuie să se producă în etape. Din '90până acum s-au făcut mii de legi. Legea împărţirii administrative aRomâniei este din 1968. Interesant este că în 21 de ani de larevoluţie legea nu a fost amendată în conţinutul ei. Procesul nueste unul simplu. Eu propun partidelor politice să ajungem la un stadiu de implementare a noii organizăriteritoriale până la alegerile din 2012. Cred că pânăîn 2012 se pot face toate cele necesare astfel încât alegerile săfie legitime, să creeze o administraţie locală mai suplă şi maieficientă, urmând ca procesele să continue.

  • Eu am vrut să am doar o consultare cu administraţiaBucureştiului. Observaţia hazlie referitoare la referendumeste că a fost iniţiat de alianţa USL. Pe urmă n-au avut forţăsă-şi impună întrebările şi majoritatea le-a impus. Dar aceastăcombinaţie nu ducea la atingerea unui obiectiv, ci a fost o disputăpolitică în care trebuiau antrenaţi şi bucureştenii.

  • Guvernul va decide dacă îşi va asuma răspunderea pereorganizarea administrativă. În 41 de judeţe avem mulţifuncţionari, cheltuieli uriaşe, birocraţie uriaşă. Oricine ar faceo socoteală elementară ar constata că economiile ar însemna sumeuriaşe care ar putea fi orientate către altceva. Criza a arătat căstatele au două mari vulnerabilităţi: costurile uriaşe cufuncţionarea statului şi demagogia politică ce a dus la sisteme deprotecţie socială exagerate şi din punct de vedere albeneficiarilor şi din punct de vedere al resurselor statelor. Cinenu învaţă din criză că trebuie să îşi reducă cheltuielile defuncţionare a statului şi că programele sociale trebuie orientatecătre cei care au cu adevărat nevoie greşeşte.

  • Salut faptul că toţi europarlamentarii români au votat înfavoarea intrării României în Schengen. Cel puţin în PE reuşim săfim solidari cu privire la interesul naţional. Ne menţinemobiectivul de acces în 2011.

  • Deşi una dintre problemele majore pe care le avem este un nouCSM, Senatul a reuşit o performanţă împotriva intereselor României.A desemnat o persoană din partea societăţii civile careeste incompatibilă ANI. Cred că ar trebui să neridicăm deasupra intereslor de partid şi să privim către interesulnaţional.

  • Oficial respingem adăugarea de condiţii la acces înSchengen. Obligaţia era pur tehnică pentru acces. Nuputem să nu recunoaştem dificultăţile, deficienţele pe carejustiţia românească încă le are: termenele lungi de judecată,tergiversarea dosarelor la ÎCCJ, sunt foarte multe dosare în carejudecătorii refuză să ia notă de faptul că au cadrul legal pentru arespinge jocurile avocaţilor care introduc excepţii la fiecaretermen. Avem o mare vulnerabilitate din acest punct de vedere.Niciodată justiţia vreunui stat al UE n-a făcut atâta rău ţăriipentru care lucrează cât a făcut justiţia română.

  • Referitor la accesul în Schengen: Am observat plăcerea preseipentru amânare. Se mizează pe lipsa de informare a populaţiei.Realitatea este că nu se putea lua nicio decizie până când şiBulgaria şi-a terminat raportul. Ieri s-a constatat îndeplinireacondiţiilor tehnice de România şi Bulgaria şi cel mai importantlucru este stabilirea faptului că la consiliul JAI din septembriese va adopta un calendar. Din declaraţiile politice am înţeles unlucru legat de opţiunile unora dintre ţări, că este determinantăcalitatea raportului de ţară pe mecanismul de cooperare şiverificare care o să apară în luna iunie.

  • Cei care doresc să protejeze clientela politică uită să spună căprincipalul obiectiv al reorganizării administrative estedebirocratizarea României, descentralizarea activităţilor care acumsunt la judeţ, crearea unor condiţii pentru a se dezvolta proiectede dezvoltare regională într-o ordine şi nu pentru satisfacereanevoilor politice. De ce n-am pune reorganizarea administrativă înnumele debirocratizării sau în numele dezvoltării regionale optimeşi nu a abordării pe spaţii mici dominate de interese mărunte?

  • Este esenţial ca aceste două lucruri (revizuirea constituţiei şireorganizarea administrativă a ţării) să nu fie tratate dininterese politice, de a proteja clientela politică, să nu fietratate prin minciună publică.

  • S-a creat o bună oportunitate pentru iniţierea unui raportputere-opoziţie care să ducă la o soluţie comună. Cred că putem iniţia acest dialog înainte de vacanţaparlamentară şi voi face o invitaţie partidelor.

  • Unii au o viziune cu privire la împărţirea în 8 regiuni, alţii 9la 12 regiuni, alţii 16 regiuni. Este clar că există unconsens că ţara trebuie reorganizată administrativ.

  • Unul din liderii opoziţiei a propus s-o facem prin lege. Esteclar că există şi puncte de vedere comune. Nu cred că cineva ar fiînpotriva soluţiilor care vizează flexibilizarea Constituţieipentru confiscarea averilor ilicite. Nu Constituţia trebuie să îiapere pe hoţi.

  • Unele propuneri ale Constituţiei au fost bine primite, altele aufost foarte rău primite în special de mass media. Din punctul devedere al partidelor s-au conturat şi puncte de vedere comune.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici