- Home
- Publicitate
- (02.03.2023, 13:58)
(P) Filosofia caselor de modă care reuşesc să impresioneze cu fiecare colecţie
Există multe case de modă care au rezistat testului timpului şi au rămas pe piaţă chiar şi în zilele noastre, precum şi multe care cândva au revoluţionat lumea modei, însă acum sunt doar un moment în istorie fără o prezenţă contemporană. Însă cum s-au menţinut câteva dintre cele mai sonore branduri de lux de pe piaţă? Răspunsul este simplu şi complex în acelaşi timp: prin a ţine pasul cu schimbările culturale şi cu clientul ce dictează, de cele mai multe ori, aceste schimbări. Aceşti doi factori au dat, la rândul lor, naştere unor industrii de analiză de piaţă şi anticipare a schimbărilor, ce oferă şi ele informaţii suplimentare brandurilor pentru a-şi menţine poziţiile. Însă ce înseamnă, de fapt, a ţine pasul cu clienţii şi cultura?
307 afișări
(P) Filosofia caselor de modă care reuşesc să impresioneze cu fiecare colecţie
Clientul, central în orice strategie
Dezvoltarea de produse destinate consumului în masă pleacă de la analiza nevoilor consumatorului, iar de cele mai multe ori adresează o problemă a acestuia, ceea ce înseamnă că produsul va avea o dimensiune funcţională. În cazul caselor de modă însă, care la nivel de brand se comportă diferit, fiindcă ele dictează ce adoptă industria consumului în masă la nivel de trenduri şi reproduceri, intervin inovaţia şi un simţ estetic extrem de dezvoltat, precum şi „joaca” cu proporţiile pentru a reinterpreta uzualul şi a-i adăuga o dimensiune fantastică. Astfel, cele mai de succes case de modă analizează croieli şi produse deja existente şi anticipează ce îşi doreşte consumatorul, iar acolo unde nu există, inovează şi îl educă. Acestui proces i se adaugă traducerea designurilor prin filtrul creatorului, pentru a adăuga amprenta brandului, iar acest lucru variază între valorile estetice ale brandului: broderii manuale ce durează sute de ore în şir, minimalism sau maximalism dus la extrem, croieli inovatoare, designuri conceptuale. Seen Users a adus în spaţiul românesc de modă hiperconceptualismul prin reinterpretarea ieşită din comun a unor piese regăsite în garderoba de zi cu zi a fiecăruia. Toate aceste lucruri menţin consumatorul interesat, deoarece îşi va dori să urmărească evoluţia designerilor preferaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
SUA pregătesc un pachet de arme de un miliard de dolari pentru Ucraina
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
Schimbările culturale
Moda şi cultura sunt strâns legate dintotdeauna. S-ar putea spune că moda este un produs al culturii, reprezentând o modalitate de exprimare a experienţei de viaţă a designerului şi a comunităţii din care provine, de cele mai multe ori. La rândul lor, toate aceste culturi dau naştere unor subculturi, care reinterpretează în propriul fel, asemenea diferenţelor de limbă între regiuni. Contextul socio-cultural universal a fost şi continuă să fie o sursă de inspiraţie pentru marile case de modă şi este perpetuu integrat în filosofiile de design ale acestora.
Brandul englezesc eponim Vivienne Westwood, spre exemplu, este un punct de referinţă pentru cultura punk a anilor ’70 şi integrează activismul social în creaţiile sale chiar şi acum. Chanel, un brand franţuzesc, a decis că femeile sunt suficient de încorsetate social şi nu merită să fie constrânse şi din punct de vedere vestimentar. Schiaparelli, un brand italian, concura în mod direct cu Chanel pe vremuri pentru revolte sociale prin modă, introducând siluetele masculine, precum umerii exageraţi şi salopetele cu buzunare, dar şi prin adopţia producţiei standardizate ce nu era comună la acel moment, conform CR Fashion Book. Alexander McQueen, un alt brand englezesc, a urmărit să emancipeze femeia prin a o pune în centrul narativului şi a o face impunătoare prin ţinute teatrale.
Indiferent de filosofie, elementul comun al caselor de modă ce reuşesc să impresioneze la nivel global cu fiecare colecţie produsă este întotdeauna inovaţia sau urmărirea pulsului cultural ce plasează consumatorul în centrul poveştii.
Citește pe alephnews.ro: Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BOMBĂ! Mititelu jr, internat la „Spitalul 9!” Ce au constatat medicii după ce a fost transferat imediat la Obregia
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe