(P) Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaţională

  • O istorie de 50 de ani care ajunge pe cinci continente
  • Pe piaţa din România de 24 de ani, Wörwag Pharma este condusă şi azi de primul angajat: Norina Gâvan
405 afișări
Imaginea articolului (P) Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaţională

(P) Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaţională

Compania farmaceutică Wörwag Pharma aniversează 50 de ani de existenţă, ocazie cu care reprezentanţii din Germania şi România îşi amintesc traseul constant ascendent – de la o farmacie de cartierîn orasul Stuttgart, Germania la un grup ce operează în 37 de ţări de pe cinci continente.

50 de ani împreună pentru o sănătate mai bună

Povestea Wörwag Pharma a început într-o farmacie în Stuttgart-Zuffenhausen, la sfârşitul anilor ‘60. Aici, farmacistul Dr. Fritz Wörwag a descoperit beneficiile benfotiaminei în tratamentul unor afecţiuni neurologice şi a complicaţiilor diabetului zaharat. A dezvoltat ideea unei companii farmaceutice care să le ofere oamenilor posibilitatea de a se bucura în viaţă de sănătate şi stare de bine datorită unor medicamente la standarde înalte de calitate şi eficacitate. Aşa a apărut Wörwag Pharma, în anul 1971.

De la înfiinţare şi până în prezent, compania a crescut continuu, ajungând să opereze în 37 de ţări de pe cinci continente. În prezent, compania este condusă de Jochen Schlindwein, CEO şi Gerhard Mayer, CFO. Obiectivul lor este de a stimula în continuare direcţia de dezvoltare a Wörwag Pharma, păstrând în acelaşi timp valorile afacerii de familie. „Angajaţii noştri îşi asumă responsabilitatea şi participă la modelarea companiei noastre, pentru o creştere sustenabilă şi de lungă durată”, spune Gerhard Mayer. „În peste 35 de ţări, echipa noastră internaţională contribuie la succesul companiei”, adaugă Jochen Schlindwein.

România: primul angajat – actualul CEO

România a fost a cincea ţară din extinderea internaţională a companiei. Primul angajat, Norina Gâvan, a dezvoltat constant filiala şi o conduce şi în prezent.

„În 1997, m-am întors în ţară după un stagiu de doctorat la University of California in San Francisco, în cadrul Clinicii de Dermatologie, în specialitatea biochimie a pielii, în absorbţie percutanată. Eram biochimist specialist la Clinica de Dermatologie a Spitalului Clinic Judeţean Cluj. Am simţit nevoia unei schimbări, dar care să mă menţină în domeniul medical, fiind pasionată de cercetare. Nici nu mă gândeam pe atunci că voi ajunge într-o poziţie de top management! Mi-am trimis CV-ul şi scrisoarea de intenţie la un anunţ de reprezentant medical şi... în noiembrie 1997 am fost primul angajat al companiei germane Wörwag Pharma în România”, povesteşte Norina Gâvan, CEO-ul Wörwag Pharma România.

Pe podium

Sub coordonarea ei, traseul companiei pe piaţa românească a fost unul constant crescător, peste media pieţei farmaceutice. De aproape zece ani, Wörwag Pharma este pe locul 25 dintre cei peste 270 de producători de medicamente înregistraţi în România, conform cercetărilor Cegedim.

În cadrul grupului, astăzi, firma din România ocupă poziţia a treia ca volum de vânzări, după Rusia şi Germania. 

Calitate germană

În România, portofoliul de produse Wörwag Pharma cuprinde, în principal, medicamente utilizate în tratamentul afecţiunilor asociate diabetului, cum este neuropatia diabetică, precum şi în tratamentul afecţiunilor cardiovasculare şi neurologice. Paleta este completată de biofactori, produse farmaceutice pe bază de minerale, oligoelemente şi vitamine, medicamente destinate reducerii riscului de apariţie a bolilor asociate stilului de viaţă, precum si tratamentului acestora.

Produse în Germania, medicamentele Wörwag Pharma sunt realizate conform devizei „calitate înaintea cantităţii”. Toate substanţele active provin doar de la fabricanţi acreditaţi good manufacturing practice.Planurile de viitor ale companiei includ lansarea, în următorii doi ani, a trei noi medicamente fără prescripţie, aflate în prezent în procedura de înregistrare.

Proiectele educaţionale – o constantă în filosofia companiei

Wörwag Pharma România este implicată în activităţi de educare a persoanelor cu diabet zaharat şi a profesioniştilor din domeniul sănătăţii, pentru creşterea gradului de conştientizare a neuropatiei diabetice, de prevenţie a piciorului diabeticşi de reducere a numărului de amputaţii. Până în prezent, compania a organizat peste 350 de simpozioane, a participat ca expozant la peste 700 de congrese şi conferinţe naţionale în domeniul sănătăţii şi a dezvoltat o serie de proiecte speciale dedicate tinerilor medicişi farmacişti.

Anul trecut, pentru a veni în sprijinul studenţilor farmacişti, compania a lansat un program de susţinere şi orientare profesională dedicat acestora: WÖRWAG STARt UP. Programul îşi propune să le ofere viitorilor farmacişti acces la programe de orientare profesională de cea mai bună calitate, experienţe care să completeze cunoştinţele acumulate în facultate şi o perspectivă completă despre profesia de farmacist.

În 2021, cu ocazia aniversării de 50 de ani, Wörwag Pharma România a demarat campania educaţională „Biofactori pentru sănătate”, ce cuprinde webinarii adresate atât profesioniştilor din domeniul sănătăţii, cât şi pacienţilor şi publicului larg.

50 de ani împreună pentru o sănătate mai bună – aceasta a fost motivaţia Wörwag Pharmapana acum şi rămâne promisiunea companiei pentru viitor.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici