Adolescenţii bucureşteni nu percep o modificare a veniturilor din cauza crizei

Adolescenţii bucureşteni nu percep o modificare a propriilor venituri sau a celor familiale legată de actuala criză economică şi nici nu percep o influenţă directă a crizei în compotamentul de consum din grupul lor, se arată într-un studiu realizat de Research International.

19 afișări
Imaginea articolului Adolescenţii bucureşteni nu percep o modificare a veniturilor din cauza crizei

Adolescenţii bucureşteni nu percep o modificare a veniturilor din cauza crizei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Studiul calitativ "Ecouri ale crizei - ce cred adolescenţii?", realizat în luna august, a vizat adolescenţii din Bucureşti din categoria de vârstă 12 - 17 ani, care provin din toate categoriile sociale.

Rezultatele studiului relevă faptul că adolescenţii bucureşteni nu percep o modificare a veniturilor proprii sau a veniturilor familiale legată de actuala criză economică şi mai ales nu percep o influenţă directă a crizei în compotamentul de consum din grupul lor.

Potrivit iniţiatorilor studiului, veniturile adolescenţilor provin din cotizaţii ale părinţilor şi sunt legate predominant de rezultatele la învăţatură şi de comportamentul adecvat în societate, anul 2009 neaducând modificarea acestui comportament, ci a introdus o notă de protecţie faţă de influenţele negative ale crizei, care se manifestată prin transmiterea sumară a informaţiilor despre criza economică şi financiară.

"Adolescenţii recunosc că familia le asigură venituri similare cu cele de anul trecut şi că nu au întampinat dificultăţi în îndeplinirea dorinţelor de vacanţă în 2009. Pe perioada verii au avut parte de acelaşi tip de vacanţă, au petrecut timpul liber în aceleaşi locuri ca şi anul trecut şi nu au resimţit niciun fel de schimbări de consum în cercul lor de prieteni cauzate de criza financiară", se arată în studiu.

Adolescenţii percep vag aspectele crizei economice, unii dintre ei neputând să identifice clar începutul perioadei de criză. În opinia lor, persoanele care sunt lovite de criză sunt cele "fără pile" sau "ghinioniştii".

Specialiştii susţin că informaţiile tinerilor despre despre criza financiară provin doar din discutiile adulţilor şi sunt cel mult motiv de băşcălie în grupul lor de prieteni.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici