Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea 1.450 de posturi posturi finanţate de la bugetul de stat

Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea cel mult 1.450 de posturi finanţate de la bugetul de stat, funcţionari publici şi personal contractual, din care 87 pentru aparatul central, măsura fiind prevăzută într-un proiect de Hotărâre pus în dezbatere publică de MMFPS.

1386 afișări
Imaginea articolului Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea 1.450 de posturi posturi finanţate de la bugetul de stat

Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea 1.450 de posturi posturi finanţate de la bugetul de stat (Imagine: Ana Poenaru/Mediafax Foto)

Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), pus vineri în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, stabileşte că Agenţia are ca scop administrarea şi gestionarea într-un sistem unitar de plată a beneficiilor de asistenţă socială şi a altor programe privind servicii sociale susţinute de la bugetul de stat, prin bugetul MMFPS.

Tot în sarcina ANPIS revine şi realizarea de activităţi de evaluare şi monitorizare a serviciilor sociale, precum şi controlul măsurilor de asistenţă socială privind prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor ori comunităţilor, realizate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi de alte persoane fizice şi juridice.

Proiectul de act normativ mai prevede că finanţarea cheltuielilor privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei şi a instituţiilor din subordine se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul MMFPS, instituţia urmând să funcţioneze cu un număr maxim de 1.450 de posturi, finanţate de la bugetul de stat, funcţionari publici şi personal contractual, din care 87 de posturi pentru aparatul central şi 1.363 pentru agenţiile teritoriale.

Prin decizie a directorului general al Agenţiei, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza, la nivel central şi teritorial, servicii, birouri, compartimente, conform legii, în funcţie de necesităţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor Agenţiei.

ANPIS va fi condusă de un director general, funcţie publică de conducere, numit prin ordin al ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Proiectul de hotărâre prevede că inspectorii sociali, purtând asupra lor ordinul de deplasare şi legitimaţia care atestă funcţia pe care o îndeplinesc în exercitarea atribuţiilor stabilite prin lege, trebuie să aibă acces liber, permanent şi fără înştiinţare prealabilă în sediul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale ori al persoanei fizice sau juridice, publice ori private, cu atribuţii în domeniu, şi/sau în orice alt loc în care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

De asemenea, aceştia au dreptul să solicite autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale ori persoanei fizice sau juridice, publice ori private, toate documentele şi informaţiile necesare pentru realizarea controlului, să aibă acces la bazele de date informatice ale organismelor controlate, să ceară informaţii de la orice persoană şi despre orice problemă care constituie obiectul controlului şi să solicite orice documentaţie pe care o consideră necesară pentru realizarea activităţii de inspecţie.

Inspectorii sociali trebuie să dispună ca abaterile constatate în domeniu să fie remediate pe loc sau într-un timp limitat, să sesizeze organele de urmărire penală cu privire la cazurile sau la situaţiile de încălcare a dispoziţiilor legale care fac obicetul de activitate al acestora, să dispună măsuri constând în încetarea sau suspendarea activităţii unităţilor care acordă servicii sociale sau să solicite suspendarea acordării beneficiului de asistenţă socială în situaţia în care constată că acesta a fost acordat fără respectarea prevederilor legale în vigoare, până la remedierea defecienţelor constatate.

Prin proiectul de act normativ se mai stabileşte că inspectorii sociali pot să solicite încetarea acordării oricărui beneficiu de asistenţă socială în situaţia în care beneficiarul obstrucţionează realizarea actului de control, trebuie să sancţioneze toate faptele care, potrivit legii, constituie contravenţii din domeniul asistenţei sociale şi pot primi necondiţionat sprijin de la autorităţi şi instituţii de ordine publică şi protecţie în desfăşurarea controlului.

Salarizarea personalului încadrat în aparatul central al Agenţiei Naţionale de Plăţi şi Inspecţie Socială se va face la nivelul utilizat pentru ministere, iar salarizarea personalului încadrat în cadrul agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene şi a municipiului Bucureşti va fi făcut la nivelul utilizat pentru structurile deconcentrate ale ministerului.

Proiectul de Hotărâre va fi în dezbatere publică până în 30 ianuarie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici