Potrivit datelor furnizate de Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), miercuri este ultima zi de evaluare a competenţelor de comunicare în limba şi literatura română, la care sunt aşteptaţi 75.689 de candidaţi.
La proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă s-au înscris 9.228 de elevi, din care la limba croată – 34, limba maghiară – 8.276, limba germană – 758, limba sârbă – 29, limba slovacă – 74, limba turcă – 11 şi ucraineană – 46.
Conform repartiţiei pe zile, 3.945 de candidaţi vor susţine proba miercuri, 3.652 joi şi 1.631 vineri.
În prima zi a probei de evaluare a competenţelor de comunicare orală în limba şi literatura română, 9.266 de elevi (13,19%) s-au încadrat în categoria utilizator de nivel mediu, 21.045 (30,08%) de candidaţi au obţinut certificatul de utilizator avansat, iar 39.698 (56,74%) cel de utilizator experimentat, conform rezultatelor primite luni, până la ora 16.00.
Rezultatele după a doua zi de evaluare arată că 10.478 de elevi (12,37%) s-au încadrat în categoria utilizator de nivel mediu, cei mai mulţi fiind din Bucureşti, Constanţa şi Galaţi. Totodată, 25.244 de elevi (29,80%) au obţinut certificatul de utilizator avansat, cei mai mulţi fiind din Capitală şi judeţele Constanţa şi Timiş, iar 48.985 (59,66%) cel de utilizator experimentat, majoritatea fiind din Bucureşti şi judeţele Constanţa şi Gorj.
Examenul de bacalaureat 2010 a început luni, cu evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba şi literatura română, probă care durează trei zile. Pentru susţinerea acestei probe s-au înscris 204.708 elevi, repartizaţi în 1.411 centre de examen.
„Rezultatul obţinut de fiecare candidat la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător grilei aprobate la nivel naţional. Nivelul de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă se stabileşte de comun acord de către cei doi profesori examinatori, în conformitate cu descriptorii din programele de bacalaureat şi cu grila cuprinsă în procedurile elaborate şi transmise de CNEE”, precizează Ministerul Educaţiei.