Ce reclamaţii au făcut consumatorii în ultimii ani. Cele mai multe plângeri au fost legate de telefonia fixă şi mobilă

Topul privind reclamaţiile consumatorilor români se menţine aproximativ acelaşi în ultimii ani, cele mai des întâlnite probleme fiind legate de telefonia fixă şi mobilă, de furnizarea energiei termice, a gazelor, de serviciile de televiziune şi internet, precum şi de credite bancare, potrivit ANPC.

369 afișări
Imaginea articolului Ce reclamaţii au făcut consumatorii în ultimii ani. Cele mai multe plângeri au fost legate de telefonia fixă şi mobilă

Ce reclamaţii au făcut consumatorii în ultimii ani. Cele mai multe plângeri au fost legate de telefonia fixă şi mobilă (Imagine: Shutterstock)

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu, a declarat miercuri într-o conferinţă de presă că în 2009, 2010 şi prima jumătate a anului 2011 topul reclamaţiilor a rămas aproape neschimat, urmând ca numele agenţilor economici care înregistrează abateri în mod repetat să fie făcute publice.

"De azi operatorii economici care vor repeta abateri vor fi nominalizaţi, îi vom atenţiona şi pe consumatori în acest sens pentru că nu mai putem tolera neimplicarea unor astfel de comercianţi care afişează un preţ la raft mai mic decât cel achitat la casă, care vând produse expirate. Dacă până acum au fost unele reţineri în a dezvălui numele acestor agenţi economici, nu vor mai fi", a precizat Cerbulescu.

În anul 2010, comisarii ANPC au întreprins 112.610 controale. Din valoarea totală a produselor neconforme - 263.897.259 lei - controlate în anul 2010, produse în valoare de 152.078.509 lei, reprezentând 58 la sută, au avut provenienţa din spaţiul extracomunitar, a precizat şeful ANPC.

Dintre controalele efectuate în anul 2010, în 76.114 din cazuri a fost constatată nerespectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale, cuantumul amenzilor aplicate de comisarii ANPC anul trecut reprezentând 170.219.841 de lei.

În urma măsurilor dispuse, au fost oprite definitiv de la comercializare în anul 2010 produse periculoase în valoare totală de 4.269.699 de lei, din care au fost distruse produse în valoare de 1.551.907 lei .

De asemenea, în primele cinci luni ale lui 2011, comisarii ANPC au desfăşurat aproximativ 50.000 de acţiuni de contol, aplicând amenzi de peste 56 de milioane de lei.

Din cele 20.827 de reclamaţii înregistrate în perioada ianuarie - mai 2011au fost analizate aproximativ 90 la sută, numai jumătate fiind întemeiate, din acestea peste 40 la sută fiind rezolvate amiabil. Cele mai multe au făcut referire la serviciile de telefonie fixă şi mobilă, privind deficienţe de semnal, abuzuri în contracte sau probleme tehnice ale aparatelor telefonice apărute la scurt timp de la achiziţionare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici