Celebrul tren Orient Express arată problemele din sistemul feroviar autohton: locomotiva s-a stricat în România, iar traversarea lentă a ţării a dat graficul peste cap

Celebrul tren Orient Express a avut probleme cu locomotiva şi întârziere mare în timpul traversării ţării noastre, în drumul său de la Paris la Istanbul.

2954 afișări
Imaginea articolului Celebrul tren Orient Express arată problemele din sistemul feroviar autohton: locomotiva s-a stricat în România, iar traversarea lentă a ţării a dat graficul peste cap

Celebrul tren Orient Express arată problemele din sistemul feroviar autohton: locomotiva s-a stricat în România, iar traversarea lentă a ţării a dat graficul peste cap

Restictiile de viteză, defecţiunile apărute la locomotiva CFR, dar şi lucrările care nu se mai termină sau nu se fac deloc, au lungit mult parcursul acestui tren, care a ajuns în Bucureşti cu două oare şi jumătate mai târziu decât arăta graficul.

Trenul a pornit pe 24 august din Paris. Cei mai mulţi turişti sunt britanici şi americani, iar călătoria este pentru cei care vor să vadă cum se călătoarea în mare stil acum un secol, în Epoca de Aur a trenurilor.

În România, trenul opreşte în staţiunea Sinaia, unde sunt vizitate Castelul Peleş şi Mănăstirea Sinaia.

Orient Express a pornit în prima sa călătorie în octombrie 1883. Tras de o locomotivă cu aburi, trenul a plecat de la Paris, a traversat Alpii, a trecut prin Budapesta şi Bucureşti şi s-a oprit la Constantinopol.

Orient Express a purtat de-a lungul timpului tot felul de personaje, de la celebrităţi, la indivizi consideraţi dubioşi. Anii ’20 au fost perioada în care Orient Express s-a bucurat de maximă popularitate. Pornind de la poveştile care înconjurau acest tren şi pe călătorii lui, în acea perioadă celebra autoare Agatha Christie a scris romanul de success „Crima din Orient Express”, care, ulterior, a fost ecranizat.

Articol scris de Mădălina Tomescu

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici