CONCERTUL lui Robbie Williams: Organizatorii au fost amendaţi cu 10.000 lei pentru comportament incorect - Mediafax

Video CONCERTUL lui Robbie Williams: Organizatorii au fost amendaţi cu 10.000 lei pentru comportament incorect

Organizatorii concertului lui Robbie Williams au fost amendaţi cu 10.000 de lei de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru comportament incorect în relaţia cu consumatorii, întrucât nu au asigurat suficiente puncte de vânzare a produselor alimentare şi a băuturilor.

3491 afişări

"Cele două firme organizatoare ale concertului lui Robbie Williams la Bucureşti au fost amendate cu suma de 10.000 lei de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru un comportament incorect în relaţia cu consumatorii, neasigurând suficiente puncte de vânzare a produselor alimentare şi a băuturilor. Consumatorii au stat la coadă minim 45 de minute pentru a-şi putea achiziţiona produsele respective (ape, sucuri, bere) şi pentru a se putea hidrata corespunzător pe durata evenimentului, care a durat aproximativ cinci ore", a anunţat ANPC, marţi, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, în perioada 19-23 iulie au fost înregistrate la ANPC aproximativ 300 reclamaţii ale consumatorilor, în legătură cu organizarea concertului lui Robbie Willimas din 17 iulie. Principalul aspect reclamat de către consumatori a fost acela că pentru achiziţionarea de băuturi şi produse alimentare au stat la cozi de minim 45 de minute, după ce au mai stat la o altă coadă pentru a încărca o anume sumă de bani pe un card.

Citeşte şi:Organizatorul show-ului Robbie Williams dă vina pe o firmă de catering pentru problemele de la concert

În urma controlului, s-a constat că societăţile organizatoare trebuiau să asigure în perimetrul destinat concertului, conform planului de organizare, o suprafaţă suficientă pentru ca toţi participanţii să poată achiziţiona băuturi şi produse alimentare.

ANPC a stabilit, că, la verificarea contractelor încheiate între organizatori şi societăţile comerciale care urmau să presteze servicii de vânzare de produse în locaţia evenimentului, organizatorii nu s-au asigurat ca firma prestatoare să garanteze instalarea a cel puţin 300 metri liniari de standuri, aşa cum iniţial stabiliseră prin contractul încheiat cu societatea prestatoare, care cu două zile înainte de eveniment a renuntat să participe la eveniment.

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat un comportament incorect în relaţia cu consumatorii, această practică aducând atingere în mod direct intereselor consumatorilor", se mai arată în comunicat..

Deoarece, în cadrul evenimentului, pentru achiziţia de produse s-au folosit exclusive carduri care nu erau nominale, ANPC a sesizat Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală, pentru verificarea încasărilor şi a recuperării sumelor rămase neutilizate de către consumatori.

"Astfel de practici vor fi verificate şi sancţionate de ANPC, astfel încât consumatorii să beneficieze de respectarea tuturor drepturilor. Este o bătaie de joc la adresa consumatorilor", a declarat preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.

Peste 60.000 de spectatori au participat la concertul susţinut de Robbie Williams în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, care a făcut parte din turneul internaţional "Let Me Entertain You", ce se desfăşoară în peste 10 ţări.

După show, numeroşi spectatori au scris pe reţelele de socializare că nu au reuşit să-şi achiziţioneze băuturi alcoolice şi răcoritoare din cauza cozilor mari care se formaseră la punctele de vânzare amenajate în spaţiul în care a avut loc concertul.

D&D East Entertainment, organizatorul show-ului susţinut de Robbie Williams în Bucureşti, a explicat într-o scrisoare deschisă adresată spectatorilor, publicată pe pagina de Facebook, problemele de organizare apărute în timpul evenimentului - cozi mari formate la punctele de vânzare de băutură şi mâncare - şi a dat vina pe o firmă de catering care s-a retras înainte de concert.

În ceea ce priveşte show-ul, organizatorii au arătat că au dorit să acorde cât mai multor persoane oportunitatea de a îl vedea şi a-l asculta live pe Robbie Williams şi să le ofere o experienţă de neuitat, însă, cu trei zile înainte de concert, s-au confruntat cu o problemă.

"Cu 3 zile înaintea acestui eveniment, ne-am aflat într-o situaţie fără precedent pentru noi: firma de public catering care organiza vânzarea la eveniment ne-a informat, printr-un email, că doreşte să se retragă din contractul agreat şi semnat! Starea de alertă provocată de neprofesionalismul şi iresponsabilitatea acestor oameni faţă de cei 64.000 de participanţi la eveniment a afectat într-o extrem de mare măsură buna organizare a acestuia, încât se punea problema anulării concertului. Trebuia, urgent, să găsim o soluţie de înlocuire a vendor-ului", au mai arătat organizatorii.

Contactaţi de agenţia MEDIAFAX, organizatorii nu au precizat care este numele acestei firme de public catering.

Pe de altă parte, D&D a precizat că a apelat la o altă firmă de catering, de la Fire, ai cărei reprezentanţi au răspunsul apelului şi "au făcut tot posibilul" să sprijine şi să susţină vânzarea şi aprovizionarea publicului la eveniment "cu personalul şi logistica existente pe piaţă în acel moment, punându-şi în joc reputaţia".

Organizatorii spuneau că banii rămaşi pe cardurile folosite de participanţii la eveniment pentru achiziţionarea de mâncare şi băuturi vor putea fi rambursaţi din trei sucursale din Bucureşti ale Băncii Transilvania (sucursala Alba Iulia, sucursala Militari, sucursala Obor), precum şi la agenţia Matei Corvin din Cluj-Napoca.

De asemenea, organizatorii precizau că pentru posesorii de carduri care nu au posibilitatea de a ajunge în cele patru agenţii, rambursarea poate avea loc şi în orice unitate Banca Transilvania din ţară, prin predarea cardului, împreună cu unele date personale care să permită efectuarea viramentului (nume şi număr de cont).

Anterior publicării scrisorii deschise, organizatorii şi-au prezentat scuze spectatorilor care au întâmpinat probleme la concertul susţinut de Robbie Williams la Bucureşti.

Şi companiile Coca-Cola şi Ursus, care s-au numărat printre furnizorii concertului pe care Robbie Williams l-a susţinut în 17 iulie, în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, le-au cerut scuze spectatorilor care au întâmpinat dificultăţi în momentele în care au încercat să achiziţioneze apă şi alte băuturi.

"Coca-Cola a fost unul dintre furnizorii concertului Robbie Williams din 17 iulie 2015, dorind să fie alături de fani la acest eveniment unic. Ne pare rău pentru dificultăţile întâmpinate de participanţii la concert, atunci când au încercat să achiziţioneze apă sau orice alt produs, pentru a se hidrata. Coca-Cola a respectat condiţiile impuse de organizatorii evenimentului, atât în ceea ce priveşte numărul de puncte de servire, cât şi amplasarea acestora sau modalităţile de plată puse la dispoziţia spectatorilor. Vremea caniculară, numărul mare de participanţi şi aspecte care au ţinut de organizarea evenimentului au generat această situaţie neplăcută. Ne dorim ca asemenea momente să nu se mai repete şi vom căuta soluţii pentru viitor", se arăta în comunicatul remis MEDIAFAX de Coca-Cola.

Pe de altă parte, Ursus, în calitate de sponsor şi furnizor de bere al evenimentului, a cerut scuze celor care nu au reuşit să achiziţioneze băuturi şi au petrecut foarte mult timp aşteptând la coadă şi transmite că le oferă celor nemulţumiţi un cadou.

"Reprezentanţii Ursus au făcut tot posibilul pentru a asigura o bună desfăşurare a activităţii în limitele impuse de organizator. Numărul şi amplasarea punctelor de servire, cât şi modalitatea de plată au fost stabilite de către organizatorul evenimentului, nu de brandul Ursus. Cu toate eforturile noastre, este clar însă că o mare parte din cei prezenţi la concert au avut parte de o experienţă neplăcută legată de brandul Ursus. Din acest motiv, am decis să le oferim tuturor celor care au fost din orice motiv nemulţumiţi de experienţa de organizare a concertului un bax de Ursus Premium cadou (6 doze de 0,5L)", se arăta pe pagina de Facebook a Ursus.

Potrivit companiei Ursus, "cu ajutorul sugestiilor şi sesizărilor primite", îşi va revizui standardele legate de participarea la astfel de evenimente, pentru a evita neplăcerile clienţilor în viitor.

Pentru a afla cum pot intra în posesia cadoului oferit de Ursus, cei interesaţi pot consulta pagina de Facebook a brandului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici