Concurenţă mare. Mai multe firme, româneşti şi străine, sunt interesate de epava cu oi din Portul Midia

Două firme româneşti şi trei străine s-au arătat interesate, până acum, să scoată epava cu oi din Portul Midia. Administraţia Porturilor a anunţat că a fost finalizat caietul de sarcini şi până vinerea viitoare va decide cine se va ocupa de ranfluarea navei răsturnate.

1961 afișări
Imaginea articolului Concurenţă mare. Mai multe firme, româneşti şi străine, sunt interesate de epava cu oi din Portul Midia

Concurenţă mare. Mai multe firme, româneşti şi străine, sunt interesate de epava cu oi din Portul Midia

Într-o conferinţă de presă susţinută vineri, la 20 de zile de la răsturnarea navei încărcate cu oi în Portul Midia, directorul Administraţiei Porturilor Constanţa, Daniela Şerban, a declarat că deja autorităţile au fost contactate de cinci firme, două româneşti şi trei străine, care şi-au arătat intenţia de a se ocupa de scoaterea epavei din mare. Daniela Şerban a mai spus că a fost finalizat caietul de sarcini şi că, în termen de o săptămână, se va stabili care va fi compania care va scoate vasul la mal.

„Noi până acum avem cinci solicitări. Avem două firme româneşti, o firmă din Turcia, o firmă din Grecia şi o firmă din Gibraltar. Astăzi (vineri-n.r.) am înţeles că va mai veni o solicitare de la o altă firmă, tot internaţională. Noi vom trimite caietul de sarcini către toate aceste societăţi. Termenul va fi vinerea viitoare, pentru că în caietul de sarcini am scris să vină şi cu un plan al lor de ranfluare şi nu putem să le dăm un termen de două zile, trei zile, ţinând cont de complexitatea pe care o are această operaţiune. La nivelul Administraţiei este organizată o comisie din toate structurile. Vineri, când vom primi toate ofertele, putem să dăm răspunsul şi într-o zi”, a declarat Daniela Şerban, directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.

În cadrul conferinţei de presă, directorul Administraţiei Porturilor a vorbit şi despre complexitatea operaţiunii de scoatere a navei din mare, situaţie cu care instituţia nu s-a mai confruntat până acum, ţinând cont că vasul este plin cu leşuri de oi, care cântăresc aproximativ 635 de tone.

„Nu este o operaţiune uşoară, discutăm despre o navă care se află în şenalul navigabil din Portul Midia. Această navă ocupă 40% din şenal. Nu a fost uşor să facem acest caiet de sarcini pentru că este un accident naval atipic, ţinând cont că marfa din interiorul navei nu este o marfă normală, ci sunt animale care în momentul de faţă sunt descompuse. Ne va da bătăi foarte mari scoaterea mărfii din navă. Pentru că marfa din navă reprezină 635 de tone. Aceste 635 de tone trebuie duse la incinerat. Vor fi utilaje foarte mari, ţinând cont că nava în momentul de faţă are 11 mii de tone, administraţia nu îşi poate permite să facă o greşeală pentru siguranţa navigaţiei şi pentru operatorii portuari care sunt în zona respectivă. Nu putem să le blocăm activitatea”, a mai adăugat Daniela Şerban.

În ceea ce priveşte cheltuielile pentru recuperarea navei, directorul Administraţiei Portuare a declarat că nu poate face o estimare a costurilor, fiind un caz în premieră, dar că speră că va reuşi să oblige asiguratorul armatorului navei să suporte toate cheltuielile.

„În momentul de faţă noi am activat asigurarea Administraţiei Porturilor. Noi avem o asigurare şi încercăm prin asigurarea noastră să putem să luăm o anumită sumă de bani, avem o anumită sumă de bani pe care o putem folosi pentru ranfluarea navei. Acum noi nu ştim dacă această sumă este acoperitoare sau nu. Ca atare, am făcut solicitare la asiguratorul nostru şi către brokerul asiguratorului nostru, care este la Londra, să ne sprijine să reuşim să forţăm asiguratorul armatorului să preia aceste cheltuieli. Şi sunt convinsă, cel puţin eu personal, că voi reuşi. Am făcut deja demersurile, ieri am avut o întâlnire cu brokerul de la Londra”, a mai spus Daniela Şerban.

Până în acest moment, conform reprezentanţilor Administraţiei Portuare, instituţia a cheltuit cel mult 60.000 de euro în această operaţiune.

Nava sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia în 24 noiembrie. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale.

După producerea tragediei, mai multe organizaţii internaţionale de protecţie a animalelor au protestat faţă de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaţionale, fiind dezbătut şi în Parlamentul European.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
nava,
oi,
scoatere

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici