Cseke Attila a depus o petiţie către Ponta şi Şova pentru finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3

Deputatul UDMR Cseke Attila a înregistrat, luni, la Secretariatul General al Guvernului, o scrisoare către premierul Victor Ponta şi ministrul Dan Şova, pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul 3C, Borş-Suplacu de Barcău, semnată de primarii celor 11 localităţi bihorene prin care trece A3.

5629 afișări
Imaginea articolului Cseke Attila a depus o petiţie către Ponta şi Şova pentru finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3

Cseke Attila a depus o petiţie către Ponta şi Şova pentru finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3

"Am iniţiat o scrisoare, semnată de primarii tuturor celor 11 localităţi traversate de autostradă de la Borş la Suplacu de Barcău, membri ai PSD, PNL, PDL şi UDMR, prin care arătăm avantajele finalizării lucrărilor la tronsonul 3C - locuri de muncă, taxe şi impozite locale şi centrale, posibilitatea dezvoltării locale şi centrale, posibilitatea de investiţii străine, posibilitatea dezvoltării turismului - şi cerem alocarea a cel puţin 200 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor în bugetul anului viitor, pentru că este secţiunea cea mai avansată şi este absolut logic să fie finalizată cu prioritate", a declarat deputatul Cseke Attila, luni, pentru corespondentul MEDIAFAX.

Cseke a afirmat că a întreprins acest demers după ce a constatat că premierul Victor Ponta nu şi-a respectat o promisiune făcută la întâlnirea pe care a avut-o în 10 septembrie cu membrii grupurilor parlamentare ale UDMR, în sensul găsirii unei soluţii pentru finalizarea lucrărilor, precum şi pentru că "acum este momentul, când se lucrează la bugetul pe anul viitor".

"Pe 10 septembrie eu l-am întrebat pe domnul prim-ministru Ponta ce are domnul Şova cu judeţul Bihor, în condiţiile în care Guvernul a reziliat contractul cu Bechtel pentru tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, deşi lucrările erau făcute în proporţie de 50% şi, în loc să se aloce circa 200 de milioane euro pentru finalizarea lor, vom plăti către Bechtel 37,2 milioane euro, fără a primi nimic în schimb. Domnul Ponta mi-a spus că domnul Şova nu are nimic cu judeţul Bihor şi mi-a promis că se vor găsi soluţii pentru finalizarea lucrărilor", a afirmat deputatul UDMR.

Cseke a spus că, după această întâlnire, a aflat că ministerul condus de Dan Şova a decis alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru deschiderea unui alt şantier.

"Pentru Autostrada Transilvania se spune că nu sunt bani la bugetul de stat, dar anul acesta au apărut alte lucrări programate, cum este un tronson de autostradă între Turda şi Sebeş, care n-au fost în proiect, şi este chiar în procedură de licitare această lucrare de 40 kilometri, care va costa 700 milioane euro, din care 85% din fonduri europene şi 15% de la bugetul de stat, adică 105 milioane euro. Deci, discursul că nu sunt bani la bugetul de stat nu este adevărat. Acum se împart banii pe anul viitor şi vreau să văd că acea promisiune a domnului prim-ministru Ponta prin care a spus că va găsi soluţii şi că judeţul Bihor nu este neglijat de Guvern se pune în aplicare", a arătat Cseke Attila.

În scrisoarea adresată premierului şi ministrului Dan Şova, semnatarii arată: "Noi, primarii unităţilor administrativ-teritoriale pe al căror teritoriu este proiectată a se construi această secţiune (n.r. - tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania), simţim consecinţele acestei decizii: forţă de muncă care şi-a pierdut locurile de muncă, cu toate consecinţele, inclusiv sociale, ce derivă de aici, impozite locale şi centrale care nu se mai plătesc şi o reticenţă tot mai mare a investitorilor de a veni în această zonă".

De asemenea, semnatarii cer cuprinderea în execuţia bugetară a echivalentului sumei de 200 de milioane de euro, necesară continuării lucrărilor la secţiunea 3C Borş - Suplacu de Barcău, "pentru ca în cursul anului 2014 acest tronson să poată fi predat spre utilizare traficului rutier".

Cei 11 primari bihoreni care au semnat alături de deputatul UDMR Cseke Attila reprezintă comunităţile din Abram, Balc, Biharia, Borş, Chişlaz, Sârbi, Sălard, Spinuş, Suplacu de Barcău, Tăuteu şi Tămăşeu, şi sunt membri ai celor patru partide parlamentare importante - PSD, PNL, UDMR şi PDL.

Şeful CNADNR, Narcis Neaga, declara în 29 octombrie, la Bistriţa, că în bugetul pe anul viitor este prevăzută o sumă de bani pentru continuarea lucrărilor între Suplacu de Barcău şi Borş.

"Este prinsă în bugetul anului viitor o sumă de bani pentru continuarea lucrărilor între Suplacu de Barcău şi Borş. Se intenţionează o concesiune între Nădăşelu şi Suplacu de Barcău. Astăzi (29 octombrie –n.r.), dacă nu mă înşel, la companie sunt primite ofertele pentru Sebeş-Turda pentru construcţia autostrăzii şi practic se închide un arc de la Sebeş - Turda - Suplacu de Barcău - Borş, care probabil va fi dat în concesiune în totalitate", a conchis Neaga.

De asemenea, preşedinţii consiliilor judeţene ale celor şase judeţe din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest au trimis, în 31 octombrie, o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta şi ministrului Dan Şova, cerându-le finalizarea tronsonului dintre Borş şi Gilău al Autostrăzii Transilvania.

"În calitate de preşedinţi ai Consiliilor Judeţene Bihor, Bistriţa, Cluj, Satu Mare, Maramureş şi Sălaj, avem numeroase întâlniri cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, cu investitori români şi străini, cu primari ai oraşelor şi comunelor din judeţele noastre. O temă care revine perpetuu în cadrul acestor întâlniri este cea a finalizării Autostrăzii Transilvania, cu atât mai mult cu cât Drumul Naţional (DN) 1 este una dintre arterele de circulaţie cu cel mai intens trafic", se arată în scrisoarea semnată de şefii consiliilor judeţene Bihor, Cornel Popa, Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, Cluj, Horia Uioreanu, Maramureş, Zamfir Ciceu, Satu Mare, Adrian Ştef, şi Sălaj, Tiberiu Marc, şi transmisă premierului Victor Ponta şi ministrului Dan Şova.

"De aceea, ca reprezentanţi ai judeţelor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, vă rugăm să introduceţi ca obiectiv prioritar major al Guvernului realizarea tronsonului Borş-Zalău-Gilău al Autostrăzii Transilvania, răspunzând astfel unui deziderat general al cetăţenilor din judeţele noastre", se mai arată în textul scrisorii.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, motivul amânării lucrărilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.

În prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 kilometri) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara la finele lunii iunie că Autostrada Transilvania poate fi realizată doar prin concesiune, fiind exclusă o finanţare din fonduri europene.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici