- Home
- Economic
- ORADEA, (22.10.2013, 15:39)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Preşedinţii a cinci consilii judeţene îi cer ministrului Şova finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3
Preşedinţii consiliilor judeţene din Bihor, Satu Mare, Maramureş, Sălaj şi Cluj îi vor scrie ministrului Dan Şova pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să primească finanţare cu prioritate.
Urmărește
1281 afișări
Preşedinţii a cinci consilii judeţene îi cer ministrului Şova finalizarea tronsonului Borş-Gilău al A3 (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Oradea, împreună cu omologii săi din judeţele Satu Mare - Adrian Ştef, Maramureş - Zamfir Ciceu, şi Sălaj - Tiberiu Marc, că, alături de şeful CJ Cluj, îi vor scrie ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, pentru a-i cere ca finalizarea tronsonului Borş-Gilău din Autostrada Transilvania să fie cuprinsă "pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Parlamentarii sud-coreeni votează astăzi pentru a doua oară o moțiune de destituire a președintelui. Yoon Suk Yeol a încercat să instituie legea marțială
-
Cum a pus Kadîrov stăpânire pe Cecenia şi cum a făcut-o un element vital al regimului lui Putin
-
Un general american discută despre Siria şi alte probleme regionale în cadrul vizitei în Israel
-
Preşedintele Argentinei, Javier Milei, a primit cetăţenie italiană, stârnind indignare
"Cu toţii am subscris la această idee şi îi vom scrie domnului ministru Dan Şova pentru a-i cere, sub semnătură, ca porţiunea Borş-Gilău să fie introdusă pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării. (...) Acest subiect este ca un copil pe care nu avem voie să-l lăsăm la orfelinat. Oricât ar vrea Europa să ne demonstreze că nu există decât un culoar european prioritar în România din punctul de vedere al infrastructurii de transport, noi credem că dezvoltarea Transilvaniei nu are cum să se întâmple fără o cale de comunicare cum este Autostrada Transilvania", a declarat preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
"Şi pentru noi este importantă Autostrada Transilvania, deoarece ne-am putea lega de ea prin sectorul Tăşnad-Marghita, care acum va fi modernizat, şi vom avea astfel o cale rapidă spre Europa", a completat preşedintele CJ Satu Mare, Adrian Ştef.
La rândul său, şeful CJ Maramureş, Zamfir Ciceu, a spus că, în condiţiile în care Guvernul Tăriceanu a promovat proiectul unui drum expres între Baia Mare şi intrarea în Ungaria prin Vajog, dar cele următoare l-au abandonat, Autostrada Transilvania a rămas cea mai bună soluţie pentru judeţul Maramureş.
"De ani buni, lucrările deja efectuate pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău se degradează, în timp ce Transilvania rămâne cu dezvoltarea economică în urmă din cauza abandonării lor", a spus preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
El a afirmat că scrisoarea preşedinţilor de consilii judeţene va fi trimisă ministrului Dan Şova cel mai probabil în cursul săptămânii viitoare.
Şefii CJ Bihor, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş s-au reunit, marţi, la Oradea, pentru a prezenta un proiect comun al acestor judeţe pentru accesarea de fonduri europene prin Programul Operaţional Regional, în vederea reabilitării şi modernizării a 363 de kilometri de drumuri judeţene care traversează aceste judeţe, precum şi judeţele Cluj şi Bistriţa-Năsăud.
Proiectul, care vizează lucrări de reabilitare şi modernizare în valoare totală de circa 225 de milioane de euro pe drumurile judeţene ce trec prin localităţile Salonta - Tinca - Belfir - Şoimi - Pocola - Beiuş - Stâna de Vale - Remeţi - Valea Drăganului - Ciucea - Românaşi - Jibou - Benesat (Racord Supuru de Jos) - Ulmeni (Racord Satu Mare, Racord Seini-Oraşul Nou) - Şomcuta Mare - Cavnic - Bârsana - Dragomireşti, a fost deja înregistrat la Agenţia Regională de Dezvoltare Nord-Vest, cu sediul la Cluj-Napoca.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul autostrăzii de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent.
Construcţia unui tronson de 8,7 kilometri al Autostrăzii Transilvania, 3A1 Gilău - Nădăşelu (judeţul Cluj), singurul pentru care mai sunt contractate lucrări, va începe în 2014, deşi contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în aprilie, motivul amânării lucrărilor fiind lipsa banilor, potrivit CNADNR.
În prezent, la Autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii - Gilău (52 kilometri) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş (64,5 kilometri) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.
"Lucrările aferente celorlalte secţiuni ale autostrăzii, inclusiv finalizarea secţiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău (pusă în circulaţie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş, vor putea începe după identificarea surselor de finanţate", mai arătau reprezentanţii CNADNR.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara la finele lunii iunie că Autostrada Transilvania poate fi realizată doar prin concesiune, fiind exclusă o finanţare din fonduri europene.
Citește pe alephnews.ro: Unde mergi azi? Într-o călătorie de 75h cu trenul de lux Ghan: 3.000 km de peisaje incredibile prin Australia
Citește pe www.zf.ro: Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
6 destinații de lux pe care să le vizitezi iarna asta. Palm Beach are plaje idilice și magazine de designer pe Worth Avenue
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Gigant mondial cu afaceri de miliarde în toată lumea este anchetat în România de Consiliul Concurenţei. De ce este suspectată compania
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce mai face Dan Bilzerian, milionarul numit „Regele Instagramului” pentru viața lui de lux
PROSPORT.RO
Pericolul din bradul de Crăciun. Ce trebuie să faceți neapărat, înainte de a începe să-l împodobiți
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 09:29
Bank of America şi Goldman Sachs vor dona sume de bani comitetului inaugural al lui Trump
-
astăzi, 09:23
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1025. Macron va propune trupe de menţinere a păcii în Ucraina la viitorul summit al UE / Emisarul lui Trump pentru Ucraina prevede rezolvarea războiului în câteva luni / Drone ucrainene lovesc o zonă de depozitare a combustibilului din centrul Rusiei