Cum a modificat COVID ţinuta la birou: tricou polo în locul cămăşilor şi adidaşi în loc de tocuri

  • Blazere din ţesături tricotate, pantaloni cu talie elastică şi tricouri polo în locul cămăşilor.
  • Toate se asortează unei perechi fancy de adidaşi, care iau locul pantofilor eleganţi.
  • Acesta este codul vestimentar post-pandemic pentru birou, notează ABC News.
735 afișări
Imaginea articolului Cum a modificat COVID ţinuta la birou: tricou polo în locul cămăşilor şi adidaşi în loc de tocuri

După ce au lucrat de la distanţă în trening şi pantaloni de yoga timp de doi ani, mulţi americani îşi regândesc garderoba pentru a echilibra confortul şi munca la birou, în contextul redeschiderii spaţiilor de lucru.

Americanii renunţă la costumele scorţoase, la pantalonii cu fermoar şi la fustele creion pe care le purtau înainte de pandemia COVID-19 şi experimentează noi look-uri. Astfel, comercianţii se grăbesc să satisfacă nevoile de modă ale angajaţilor de la birou, în noua eră, cea post-pandemică.

„Să te simţi confortabil este mai important decât să fii super scorţos”, a declarat Kay Martin-Pence, în vârstă de 58 de ani, care s-a întors luna trecută la biroul său din Indianapolis în blugi eleganţi şi topuri vaporoase, după ce a lucrat de la distanţă în jambiere şi papuci de casă timp de doi ani. „De ce să mă simt închistată şi rigidă când nu trebuie să o fac?”.

Înainte de COVID-19, Martin-Pence obişnuia să poarte pantaloni şi sacou la compania farmaceutică unde lucrează. A revenit la tocuri, dar acestea sunt mai joase.

Chiar şi înainte de pandemie, americanii se îmbrăcau mai dezinvolt la serviciu. Timpul petrecut în trening a accelerat trecerea de la „business casual” la „business comfort”.

Cu toate acestea, îmbrăcămintea la întoarcerea la birou rămâne un experiment social, a declarat Adam Galinsky, un psiholog social de la Columbia Business School care a inventat termenul „enclothed cognition”, sau modul în care ceea ce poartă oamenii afectează modul în care gândesc.

„Părerea mea este că va deveni mai casual, dar poate că nu va fi aşa”, a spus Galinsky. „Oamenii se vor gândi în mod conştient: <Port ţinuta potrivită pentru a fi la birou?>. Se vor gândi la ceea ce fac, la contextul în care se află şi la comparaţiile sociale cu ceea ce vor face ceilalţi”.

Steve Smith, directorul general al unei mărci de îmbrăcăminte sportivă pentru activităţi în aer liber a declarat că oamenii ies din „uniforma lor tipică” indiferent de forma pe care o poate lua aceasta.

„Se vor aştepta să aibă un program mai flexibil, să poată lucra în model hibrid şi să se simtă confortabil, la fel de confortabil ca acasă”, a spus el. „Unele dintre uniformele de birou, garderobele de birou, se schimbă şi se modifică. Nu există niciun motiv pentru care să nu poată fi permanent”.

Datele firmei de cercetare de piaţă NPD Group şi ale comercianţilor cu amănuntul reflectă tendinţele schimbătoare.

Sutienele fără sârmă reprezintă acum mai mult de 50% din totalul pieţei sutienelor non-sportive din SUA, inversând o tendinţă pe termen lung, potrivit NPD. Vânzările de încălţăminte elegantă şi-au revenit din 2021, dar sunt încă cu 34% sub nivelurile din 2019 şi mai degrabă alimentate de revenirea ocaziilor sociale, nu de birou, a declarat NPD. În schimb, adidaşii casual sunt acum cei mai comuni pantofi pentru muncă.

Compania de închiriere de îmbrăcăminte Rent the Runway a declarat că închirierile pentru blazere au crescut de aproape două ori în februarie faţă de anul trecut, reflectând o revenire la birouri. Dar clienţii săi aleg versiuni colorate, cum ar fi cele pastelate şi ţesături precum tweed uşor, lenjerie şi twill. Aceasta a declarat că închirierile „business formal”, respectiv îmbrăcăminte de lucru tradiţională, cum ar fi fustele creion şi blazerele, sunt aproximativ la jumătate faţă de ceea ce a fost în 2019, a declarat Anushka Salinas, preşedinte şi director de operaţiuni.

Stitch Fix, un serviciu de cumpărături personale şi de styling, a remarcat că bărbaţii aleg din ce în ce mai mult opţiuni precum pantaloni de drumeţie şi de golf pentru birou. Pentru primele trei luni ale anului, veniturile pentru acest tip de îmbrăcăminte au crescut de aproape trei ori faţă de anul trecut.

Cămăşile polo au înlocuit cămăşile cu guler cu nasturi pentru bărbaţi şi există o cerere puternică pentru pantalonii de tip pull-on, a declarat compania. Raportul dintre pantalonii de lucru cu talie elastică şi cei cu nasturi sau fermoare pe Stitch Fix era de unu la unu în 2019; acum este de trei la unu.

Cu toate acestea, întoarcerea la birou e privită cu entuziasm.

Emily Kirchner, în vârstă de 42 de ani, din Stevensville, Michigan, care lucrează în domeniul comunicării pentru un mare producător de aparate electrocasnice, a declarat că investeşte mai mult în garderoba sa, deoarece se întoarce la birou. Ea obişnuia să poarte bluze tunică şi jambiere de la Stitch Fix în zilele de dinainte de pandemie. Acum, ea apelează la acest serviciu pentru blugi, bluze şi blazere de înaltă calitate.

„Este oarecum distractiv să te îmbraci”, a spus Kirchner, care a născut un copil la începutul pandemiei şi vrea să poarte haine care să nu o facă să arate ca „o mamă neîngrijită”. „Este un fel de sentiment de întoarcere la şcoală”.

Comercianţii cu amănuntul au trebuit să se adapteze la cerinţele în schimbare ale americanilor pe tot parcursul pandemiei şi acum din nou, când mulţi se întorc la birouri. Magazinul de lux Nordstrom, de exemplu, a deschis magazine de blugi pentru femei pentru a evidenţia selecţia sa extinsă, deoarece vede tot mai multe femei purtând blugi la serviciu.

Chiar şi Ministry of Supply, o companie care dorea să facă îmbrăcămintea de lucru la fel de confortabilă ca şi hainele de sport, a fost nevoită să facă mari schimbări. Când a lovit pandemia, a rămas cu o grămadă de pantaloni şi jachete croite în ţesături performante considerate irelevante pentru o forţă de muncă la distanţă. Compania cu sediul în Boston, înfiinţată de absolvenţi ai Institutului de Tehnologie din Massachusetts, a reproiectat rapid articolele, introducând benzi elastice în talie şi eliminând fermoarele. De asemenea, a subţiat tivurile costumelor cu pantalon pentru a le da o croială pentru „adidaşi”.

Pe măsură ce muncitorii se întorc la birou, Ministry of Supply păstrează aspectul relaxat şi croielile de tip „sneaker” şi a eliminat definitiv fermoarele. Toţi pantalonii săi au talie elastică sau şireturi. De asemenea, a reinventat costumul croit.

„Noua provocare este: Cum pot să arăt prezentabil fără a sacrifica confortul?”, a declarat Gihan Amarasiriwardena, cofondator şi preşedinte.

Mercerăria Brooks Brothers, cu o vechime de 200 de ani, a avut o provocare mai mare: nu a urmat niciodată tendinţa ţinutei casual de birou de acum câţiva ani, precum rivalii săi. Sub un nou proprietar şi CEO Ken Ohashi, compania a găsit succesul în a oferi stiluri relaxate într-o reinventare post-faliment. Acum, 45% din oferta sa este reprezentată de îmbrăcăminte sport casual, cum ar fi pulovere şi tricouri polo. Înainte de pandemie, această cifră era de 25%, a declarat Ohashi.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici