Evaluări după clasa pregătitoare, clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat

Copiii şi elevii vor fi evaluaţi pe toată durata pregătirii, la finalul clasei pregătitoare, la sfârşitul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat, pentru a se vedea, în funcţie de vârstă, cum au fost însuşite anumite noţiuni, rezultatele fiind trecute în Portofoliul educaţional.

1080 afișări
Imaginea articolului Evaluări după clasa pregătitoare, clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat

Evaluări după clasa pregătitoare, clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat (Imagine: Nicu Mircea/Mediafax Foto)

Proiectul legii educaţiei, aprobat luni de Guvern şi transmis Parlamentului, prevede că, la finalul clasei pregătitoare, cadrul didactic responsabil întocmeşte, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului.

La finalul clasei a II-a, fiecare şcoală, în baza unei metodologii elaborate de către MECTS, organizează şi realizează evaluări la scris-citit şi matematică. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor.

Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor, elevilor şi constituie documente din Portofoliul educaţional al elevului.

La finalul clasei a IV-a, MECTS realizează, prin eşantionare, o evaluare la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaţionale, "pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", se arată în proiect.

La finalul clasei a VI-a, toate şcolile, în baza unei metodologii elaborate de MECTS organizează şi realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. Proba de limbă şi comunicare va cuprinde limba română, limba modernă I şi limba maternă, pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităţilor. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate de învăţare se comunică părinţilor elevilor şi sunt trecute în Portofoliul educaţional al elevului.

La finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de MECTS, va avea loc o evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor.

Rezultatele evaluării se vor exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale.

Examinarea va cuprinde o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor de comunicare în limba română, limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională, o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor la matematică şi ştiinţe, o probă practică de evaluare a competenţelor de utilizare a calculatorului şi o probă transdisciplinară de evaluare orală a competenţelor civice şi sociale.

Unităţile de învăţământ liceal care solicită organizarea probei suplimentare de admitere au obligaţia de a anunţa public disciplinele la care se susţine proba, programele şi procedurile de organizare ale acesteia până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a.

Rezultatele evaluării naţionale se vor înscrie în Portofoliul educaţional al elevului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici