Funeriu admite că Proiectul Legii Educaţiei poate conţine erori

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a afirmat, marţi, la Timişoara, la o dezbatere privind Legea educaţiei în cadrul căreia un profesor universitar i-a reproşat că textul proiectului este plin de greşeli gramaticale, că acesta are peste o sută de pagini şi "pot să existe erori" sau "neclarităţi".

54 afișări
Imaginea articolului Funeriu admite că Proiectul Legii Educaţiei poate conţine erori

Funeriu admite că Proiectul Legii Educaţiei poate conţine erori (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Profesorul universitar din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice din Timişoara Nicolae Ţăran i-a spus ministrului Educaţiei, în timpul dezbaterii publice privind Legea educaţiei, că textul este plin de erori gramaticale.

"Aşa cum aţi recunoscut chiar şi dumneavoastră, textul este plin de erori. Este un text făcut în grabă. (...) Dacă această lege trece, eu plec în China", a spus Ţăran.

În replică, ministrul Educaţiei a afirmat că proiectul Legii educaţiei are peste o sută de pagini şi că este convins că sunt şi unele "neclarităţi de exprimare".

"Dezbatem un text de lege major. Dacă doriţi să dezbatem virgule, domnule profesor, vă invit la minister. (...) Este o propunere de lege care conţine peste 100 de pagini. (...) Nu este o lege făcută în grabă. Este o lege făcută foarte atent. Pot să existe erori, sunt convins că există şi unele neclarităţi de exprimare, unele le-am depistat chiar astăzi (marţi - n.r.), dar această lege este despre opţiuni majore, iar acestea sunt foarte clare şi mergem înainte", a răspuns Funeriu.

La rândul său, decanul Facultăţii de Drept din Timişoara, Radu Motica, i-a reproşat ministrului Educaţiei că, din punct de vedere legal, textul "este făcut de amatori", deoarece există mai multe articole care "se bat cap în cap". El a dat ca exemplu faptul că un articol din proiectul de lege prevede ca educaţia să primească, anual, şase la sută din PIB, iar un alt articol prevede ca învăţământul preuniversitar să primească acelaşi procent din PIB.

La finalul dezbaterii publice, Funeriu a afirmat că "lupta politică se prelungeşte uneori şi în amfiteatrele universităţilor", însă el va merge mai departe cu această lege deoarece "este un pas înainte".

"Voi merge mai departe cu această lege, care este un pas înainte pentru România. Desigur, lupta politică se prelungeşte uneori şi în amfiteatrele universităţilor. Acest pas înainte pentru modernizarea educaţiei trebuie făcut şi îl voi duce până la capăt", a afirmat Funeriu.

Potrivit acestuia, până acum s-au primit "foarte multe propuneri" privind viitoarea Lege a educaţiei, care vor fi analizate de "o comisie de experţi" şi vor fi acceptate doar dacă "nu strică coerenţa legii".

"Propuneri am primit foarte multe şi nu numai de aici. Este cea mai largă platformă de dezbatere a unei legi realizată în România. Este prima lege din România care are un site propriu. Am primit foarte multe propuneri şi acestea vor fi analizate de o echipă de experţi pentru a vedea care dintre acestea sunt mai bune decât ceea ce avem. Vom accepta propuneri în măsura în care ele nu strică coerenţa legii şi în măsura în care opţiunile majore, care sunt asumate de toate forţele politice prin Pactul naţional pentru educaţie, rămân", a conchis Funeriu.

Daniel Funeriu a participat, marţi, la Timişoara, la o dezbatere publică privind proiectul Legii educaţiei, care s-a desfăşurat în Aula Magna a Universităţii de Vest. La dezbatere au participat aproximativ 60 de persoane, profesori universitari, rectori şi studenţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici