IGPR scapă de amendă în cazul maşinilor Logan

Judecătoria Sectorului 5 a admis, miercuri, cererea Inspectoratului General al Poliţiei Române privind nulitatea procesului verbal prin care a fost amendat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, cu 35.000 de lei, pentru achiziţionarea maşinilor Logan.

110 afișări
Imaginea articolului IGPR scapă de amendă în cazul maşinilor Logan

IGPR scapă de amendă în cazul maşinilor Logan (Imagine: Mediafax Foto)

La şedinţa din 27 ianuarie, reprezentantul Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) a susţinut, în faţa magistraţilor Judecătoriei Sectorului 5, că procesul verbal prin care a fost sancţionată instituţia este nul, deoarece nu s-au îndeplinit anumite formalităţi în felul în care a fost redactat.

De asemenea, acesta a mai spus că IGPR nu se face vinovat de încălcarea principiului utilizării eficiente a fondurilor publice, instituţia alegând cea mai bună ofertă din cele 44 primite.

De partea cealaltă, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a arătat că IGPR a plătit deja o parte din amendă, 5.000 de lei, iar Comisia de evaluare a IGPR a evaluat ofertele doar a trei operatori economici şi ar fi avut obligaţia să ceară clarificări pentru stabilirea preţului fiecărui produs.

Scandalul achiziţiei Loganurilor de către IGPR a izbucnit în octombrie 2008, după ce preşedintele Traian Băsescu a afirmat că MIRA a semnat contracte pentru 392 de autotursime Logan la preţul de 11.700 de euro bucata, pentru care s-au contractat echipamente de 45.000 de euro, de trei ori mai scumpe decât maşinile, iar pe autoturisme BMW s-au contractat echipamente pentru Poliţia Rutieră în valoare de mai mult de 60.000 de euro.

În replică, MAI precizat că, în baza Hotărârii Guvernului nr.1322/2005, Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), prin Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), a achiziţionat 6.000 de autospeciale din producţie internă, prin licitaţie publică deschisă, în sistem de leasing financiar pe o perioadă de trei ani, cu plata lunară a ratelor, fără achitare de avans, potrivit unui comunicat al MAI.

MAI preciza că achiziţia autoturismelor Dacia Logan a fost realizată din fonduri de la bugetul de stat, şi nu din finanţare externă.

În urma licitaţiei au fost achiziţionate două modele de autospeciale - Dacia Logan Ambiance 1,4MPI şi Dacia Logan Laureate 1,6 MPI.

Din categoria Dacia Logan Ambiance 1,4MPI, au fost achiziţionate 4.500 de autospeciale pentru Poliţia de siguranţă publică. Acestea au fost inscripţionate şi dotate suplimentar cu rampă de avertizare optică şi acustică modulară, sursă de iluminare portabilă, baterie de acumulatori suplimentară, echipament de radio comunicaţii, două complete radiotelefoane portabile, trusă sanitară şi triunghi reflectorizant.

Valoarea unitară a acestora, inclusiv TVA şi dotările suplimentare este de 38.460,09 lei (10.522,8 euro). Valoarea totală, inclusiv TVA, este de 173.070.387 de lei (47.352.595,075 euro)

Din categoria Dacia Logan Laureate 1,6 MPI, au fost cumpărate, în sistem leasing, 1.500 autospeciale pentru munca operativă, acestea nefiind inscripţionate, dar având aceleaşi dotările ca şi cele de pe modelul anterior.

Valoarea unitară cu TVA, inclusiv dotările suplimentare, este de 34.076,36 de lei (9.323,4 euro), iar valoarea totală, cu TVA, este de 51.114.546 de lei (13.958.101,64 euro).

MAI mai arăta că diferenţa dintre preţul de catalog al autovehiculelor - aproximativ 6.280 de euro, preţ de bază pentru modelul Dacia Logan Ambiance 1,4MPI şi aproximativ 8.080 euro, preţ de bază pentru modelul Dacia Logan Laureate 1,6 MPI - reprezintă costurile dotărilor suplimentare furnizate de Automobile Dacia SA, care a asigurat producţia în regim integrat a autospecialelor, pe baza specificaţiilor tehnice înaintate de MAI şi IGPR.

Pentru producţia acestor autospeciale s-au făcut modificări de structură, pe baza unui proiect tehnic special, fiind realizate şi unele teste.

Toate cele trei societăţi comerciale care au participat la licitaţia organizată de IGPR au prevăzut în ofertă acelaşi pret unitar pentru fiecare model de autovehicul (valoarea de intrare în leasing a produselor), diferenţa dintre oferte fiind dată de dobânda de leasing şi taxa de management, menţiona MAI.

În cazul ofertei selectate, la preţul de intrare în leasing se adaugă dobânda de leasing, în valoare totală de 12.082.345 lei, şi taxa de management a contractului, în valoare totală de 18.443.068 de lei. Valoarea totală a contractului a fost de 258.214.531,85 de lei (70.648.863 euro).

Citeşte şi:

Blaga: Am achiziţionat maşini prin Ager Leasing şi în mandatul meu, dar costul mediu era 12.000 euro

David: Achiziţia din 2006 a Loganurilor, angajată de Blaga, Ager Leasing avea probleme

Popa: Eram obligat să semnez contractul, riscam sancţiuni de un miliard de lei

MIRA a sesizat DNA cu privire la licitaţia maşinilor de poliţie

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici