- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (12.09.2014, 17:04)
- Aurelia Alexa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mamele pot apela Telefonul Copilului pentru sfaturi privind nevoile şi îngrijirea nou-născutului
Asistenţii sociali şi psihologii de la Telefonul Copilului vor acorda, din această lună, şi consiliere privind nevoile şi îngrijirea nou-născutului, după ce anul trecut peste 2.100 de mame au apelat gratuit numărul 116111, pentru consiliere juridică, psihologică sau pentru cazuri de abuz.
992 afișări
Mamele pot apela Telefonul Copilului pentru sfaturi privind nevoile şi îngrijirea nou-născutului (Imagine: Shutterstock)
Asociaţia Telefonul Copilului a lansat, vineri, o campanie de informare şi de conştientizare adresată mamelor, sub sloganul: "Telefonul Copilului le răspunde şi mămicilor". În acest fel, organizaţia neguvernamentală îşi propune să ofere tinerelor mame informaţii despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înţeleagă nevoile acestuia.
Campania se va desfăşura în 175 de maternităţi din ţară, pentru ca femeile să afle că pot primi soluţii la problemele lor printr-un simplu apel către 116 111.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
"Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii! Fiecare mamă ştie că bebeluşul său are nevoie de ea permanent, dar şi că soţul său are nevoie de ea, că trebuie să se ocupe în continuare de treburile casnice, iar în acelaşi timp i se cere să se întoarcă mai repede la birou. Aşa încât trebuie să facă faţă cumva tuturor acestor nevoi, chiar dacă uneori simte că e la capătul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine să o asculte şi să-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai uşor prin perioada de acomodare ", a declarat Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului şi deputy regional representative Child Helpline International.
Organizaţia neguvernamentală precizează că orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistenţă 116111 pentru informaţiile tradiţionale privind protecţia drepturilor copilului şi a familiei, dar şi pentru nelămuriri legate de dezvoltarea relaţiei copil - părinte / părinţi pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educaţia copiilor încă din stadiul de bebeluşi, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obţine informaţii în concordanţă cu legislaţia în vigoare referitoare la: obţinerea certificatului de naştere, concediul pre şi post natal, concediul maternal, indemnizaţia de creştere a copilului, concediul paternal, dar şi orice alte informaţii din spectrul protecţiei drepturilor copilului şi familiei.
În 2013, la linia telefonică de asistenţă gratuită 116111 au beneficiat de informare si consiliere specializată 2.176 de mame, cele mai multe solicitând sprijin pentru cazuri de abuz asupra copiilor (660), consiliere juridică (318) şi consiliere psihologică (304).
"Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violenţă fizică (41,97 la sută), abuzul emoţional (26,53 la sută) sau forme ale abuzului sexual şi trafic de minori (11,81 la sută). În ceea ce priveşte consilierea juridică, 58,49 la sută dintre mame au sesizat situaţii de încredinţare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea ţării cu un minor, recunoaşterea paternităţii, dreptul copilului la pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale, iar 41,51 la sută au avut nevoie de informaţii privind dreptul la concediul de creştere a copilului, îndemnizaţia de creştere a copilului până la un an, respectiv doi ani, drepturile copilului privind alocaţia de stat, înregistrarea tardivă a naşterii, obţinerea certificatului de naştere, pensia de urmaş a copilului", se mai arată într-un comunicat transmis agenţiei MEDIAFAX.
Telefonul Copilului mai precizează că dintre mamele care au au avut nevoie de consiliere psihologică, 85,52 la sută aveau nevoie de sprijin privind dezvoltarea relaţiei copil - părinte / parinţi, iar 14,48 la sută, pentru depresii, tulburări de comportament ori anxietăţi ale copiilor.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe