Ministerul Transporturilor: Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă

Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi "doar rezultatul protestelor în stradă", transmite Ministerul Transporturilor (MT), după mitingul organizat, joi, de lucrătorii portuari în faţa instituţiei.

116 afişări
Imaginea articolului Ministerul Transporturilor: Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă

Ministerul Transporturilor: Schimbarea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă (Imagine: Adrian Pogingeanu/Mediafax Foto)

Potrivit sursei citate, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Iulian Matache, s-a întâlnit cu o delegaţie a organizaţiilor sindicale şi patronale din Portul Constanţa, după ce în faţa sediului MT a fost organizat un protest a cărui principală revendicare a fost revocarea mandatului membrilor Consiliului de Administraţie şi a conducerii executive a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM S.A.).

Conform MT, în timpul discuţiilor, oficialii ministerului au explicat protestatarilor că "o eventuală schimbare la nivelul conducerii companiei nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă".

Motivul ar fi acela că, în cazul CN APM SA, membrii Consiliului de Administraţie (CA) sunt numiţi de Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA), iar ulterior numirii, între fiecare societate şi membrul CA sau directorul general se încheie contracte de mandat prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile părţilor.

"Până în prezent, Ministerul Transporturilor nu a primit niciun document, adresă ori analiză din partea AGA a CN APM SA , care să conducă la revocarea administratorilor sau a conducerii executive a companiei, aşa cum este prevăzut prin contractele de mandat (administrare) încheiate (neîndeplinirea obiectivelor şi/sau a criteriilor de performanţă stabilite, renunţarea la mandat, etc)", precizează Ministerul Transporturilor.

Peste 500 de lucrători portuari au protestat, joi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru a cere demiterea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, susţinând că, din cauza managementului abuziv, se pierd locuri de muncă.

Protestarii, membri ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) Constanţa, au venit la Bucureşti cu unsprezece autocare, iar acestora li s-au alăturat alţi 100 de sindicalişti din Bucureşti.

Protestatarii au avut bannere pe care scria "Minciuna şi corupţia e la cei care conduc România: Guvern, Parlament, Preşedinte", steaguri cu sigla sindicatului din care fac parte, vuvuzele şi mai multe butoaie din tablă, în care au lovit ritmic.

Sindicaliştii cer demiterea conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, pe care o acuză că, prin acţiuni abuzive, va determina pierderea locurilor de muncă pentru aproximativ 150.000 de angajaţi. Aceştia susţin că deciziile actualei conduceri a companiei vor duce la transformarea portului dintr-unul comercial într-unul turistic, iar docherii, macaragii şi alţi lucrători îşi vor pierde slujbele.

Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Mircea Burlacu, a declarat că sindicaliştii vor ca Portul Constanţa să rămână unul comercial, şi nu să devină un punct de atracţie turistică.

"Nu ne dorim un port cu cazinouri şi cluburi de noapte. Avem o echipă de conducere numită de anturajul lui Mazăre (Radu Mazăre, primarul municipiului Constanţa, n.r.), care vrea să transforme portul într-un obiectiv turistic, iar pe noi să ne dea afară", a spus Mircea Burlacu.

Protestul lucrătorilor portuari a început în 9 martie, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APM), ei anunţând atunci că vor picheteze timp de 30 de zile, între orele 7.30 şi 18.00.

Potrivit sindicaliştilor, Consiliul de Administraţie al CN APM SA este desemnat în mod nelegal, conducerea executivă existentă este neprofesionistă şi lipsită de experienţă, pregătire şi viziune economică, "deciziile acesteia conducând la grave disfuncţionalităţi în activitatea portuară, iar Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile ale comunităţii portuare".

De asemenea, ei acuză conducerea companiei că, fără a comunica în mod transparent componenţa tarifelor practicate şi fără fundamente legale şi contractuale, a demarat procedurile necesare pentru majorarea, în mod unilateral, a tarifelor de utilizare a domeniului portuar.

În luna mai a anului trecut, angajaţi din Portul Constanţa au protestat în faţa sediului Administraţiei Porturilor Maritime, opunându-se ca municipalitatea să primească un nou pachet de acţiuni în port.

La începutul lunii octombrie, Curtea Constituţională a decis că este neconstituţională trecerea de acţiuni ale Administraţiei Porturilor Maritime la Consiliul Local Constanţa, cele 20 la sută din acţiuni deţinute de autorităţile locale fiind pierdute.

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, a dorit ca municipalitatea să aibă o treime din acţiunile de la Portul Constanţa. Până în toamna lui 2014, Ministerul Transporturilor era acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60 la sută, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţineau fiecare câte 20 la sută din capital.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici