Nava Flaminia, reparată în Şantierul Naval din Mangalia şi livrată proprietarului

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu în 2012 şi decontaminată în Danemarca, a fost reparată în Şantierul Naval Daewoo Mangalia şi a fost livrată proprietarului, după aproximativ cinci luni de la începerea lucrărilor.

550 afișări
Imaginea articolului Nava Flaminia, reparată în Şantierul Naval din Mangalia şi livrată proprietarului

Nava Flaminia, reparată în Şantierul Naval din Mangalia şi livrată proprietarului

MSC Flaminia a fost livrată luni, ”în deplină concordanţă cu cerinţele comerciale, tehnice, tehnologice şi de calitate asumate contractual de către Daewoo-Mangalia Heavy Industries faţă de clientul său german, supravegheate şi confirmate de societatea de clasificare GermanischerLloyds”, se menţionează într-un comunicat de presă al DMHI.

Potrivit reprezentanţilor Şantierului Naval Daewoo Mangalia, pe parcursul celor cinci luni de activitate, muncitorii au îndepărtat structura de oţel avariată a corpului navei, au fabricat şi montat cele 94 de bloc-secţii noi ale structurii navei, au înlocuit echipamentele şi sistemele avariate şi au efectuat lucrări specializate în vederea racordării tehnologice şi funcţionale a structurilor de corp noi cu sistemele existente ale navei.

Cantitatea totală de oţel înlocuit a fost de aproximativ 7.500 de tone.

De asemenea, la solicitarea clientului, au fost făcute şi o serie de lucrări suplimentare, între care înlocuirea elicei şi structurii prova (n.r. - bulbul navei), pentru îmbunătăţirea performanţelor navei în ceea ce priveşte viteza şi consumul de combustibil. În plus, au fost realizate şi testele funcţionale ale instalaţiilor şi echipamentelor navei.

În total, la lucrările de reparaţie şi construcţie efectuate la MSC Flaminia au luat parte 500 de angajaţi, valoarea totală a contractului ridicându-se la aproximativ 29 de milioane de dolari.

”Gradul de integrare a costurilor totale în România este de peste 90 la sută”, mai spun reprezentanţii DMHI.

În 19 februarie, reprezentanţii şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) precizau, într-o conferinţă de presă, că pentru repararea navei Flaminia a fost organizată o licitaţie la care au mai participat alte două şantiere.

Nava portcontainer Flaminia a revenit în România în 17 februarie, pentru a fi reparată în Şantierul Naval Daewoo Mangalia după ce, din luna noiembrie a anului trecut, a trecut prin operaţiuni de decontaminare în Danemarca.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat în mai 2013 în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Aceasta a stat în România până la începutul lunii noiembrie 2013, când a plecat în Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Fostul prefect al judeţului Constanţa Eugen Bola preciza anul trecut că decizia de a pleca din România a fost una economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, armatorul a ales să mute nava cu totul.

În luna iulie 2013, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, declara că reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se aflau pe vas. El preciza că autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal" şi care ar fi trebuit preluate de către statul german.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici