Preţul la metrou ar putea creşte. Anunţul dat de Ministrul Transporturilor

  • Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus joi că majorarea tarifului la metrou în acest an este o opţiune, în condiţiile în care acesta nu a mai crescut de 5-6 ani.
  • „Este o opţiune”, a răspuns Cătălin Drulă, fiind întrebat la Digi24 dacă este posibilă creşterea tarifului la metrou în acest an.
  • Ministrul Transporturilor a spus că de cinci-şase ani nu a mai crescut tariful, dar că acest lucru ar ajuta compania.
1371 afişări
Imaginea articolului Preţul la metrou ar putea creşte. Anunţul dat de Ministrul Transporturilor

Preţul la metrou ar putea creşte. Anunţul dat de Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă

„Pe partea de venituri se poate umbla şi acolo, trebuie să avem un pic grijă că suntem şi într-o perioadă de pandemie, în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate, în momentul în care de cinci ani, numai dacă ne uităm la inflaţie, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute la bugetul companiei. (...) Aveau o estimare, la o creştere de 20% în zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce undeva cred că 50 de milioane de lei în plus pe an, ceea ce ajută pe partea de venituri”, a mai spus Drulă.

Acesta a dat exemplul magistralei M5, despre care a spus că înregistrează cheltuieli mai mari decât veniturile: „În momentul de faţă, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an, şi aduce în venituri, estimat, 25, restul, cei 150 de milioane diferenţă vin din banii noştri, de la bugetul naţional”.

Cătălin Drulă a explicat şi care sunt cauzele numărul mic de pasageri de pe magistrala M5.

„Dincolo de pandemie, care a prăbuşit traficul de călători pe toate modurile de transport, acela este un ciot al Magistralei M5. Magistrala M5 ar trebui să traverseze Bucureştiul de la Est la Vest, plecând din Drumul Taberei până la Eroilor, asta e bucata construită, mai departe până la Universitate, de-a lungul Bulevardului Kogălniceanu, Regina Elisabeta, de la Universitate mai departe până la Iancului şi de la Iancului în Pantelimon. Practic, e o axă Est-Vest, la fel cum M2 este o axă Nord-Sud. Atunci când este construit ca o axă, când pleci din Drumul Taberei la Universitate, te urci într-un singur metrou, acum trebuie să schimbi trei, este un incovenient şi oamenii iau un taxi, iau un troleibuz, un alt mijloc de transport”, a mai spus Cătălin Drulă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici