- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (15.10.2013, 19:23)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Primăria Municipiului Bucureşti vrea să elaboreze un REGULAMENT pentru pistele de biciclete
Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) vrea să elaboreze, împreună cu unele ONG-uri, un regulament de realizare şi utilizare a pistelor pentru biciclişti, pe care să îl supună aprobării consilierilor generali.
450 afișări
Primăria Municipiului Bucureşti vrea să elaboreze un REGULAMENT pentru pistele de biciclete
Directorul Direcţiei de Infrastructură din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Ion Dedu, a spus, marţi, după şedinţa Grupului de mobilitate urbană, structură în cadrul căreia primăria se consultă cu ONG-uri de profil pe tema transporturilor în Capitală, că municipalitatea a stabilit să realizeze, alături de "ONG-urile constructive", un regulament de realizare şi utilizare a pistelor pentru biclişti şi o hartă cu străzile pe care acestea vor fi amplasate.
Regulamentul urmează să se aplice atât celor care fac, cât şi celor care utilizează pistele, după aprobarea de către Consiliul General al Municipiului bucureşti (CGMB).
ULTIMELE ȘTIRI
-
ONU decide, în această seară, dacă recunoaște sau nu statul palestinian. Dacă există 9 susținători, Israelul va cere un veto american
-
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele interne
-
Ameninţări din Iran privind unităţile nucleare din Israel: „Mâinile noastre sunt pe trăgaci”
-
Mai multe industrii din Olanda au fost vizate de spioni chinezi
Potrivit lui Dedu, pistele de biciclişti vor fi făcute şi pe carosabil, şi pe trotuar, în funcţie de particularităţile fiecărei străzi, de dimensiunile acestora şi ale trotuarelor adiacente.
"Pista de biciclişti poate fi realizată şi pe carosabil, acolo unde este loc, bineînţeles separată de restul traficului şi, bineînţeles, separată şi de transportul public, dar şi în zone special dedicate, şi pe trotuar, şi în zonele comune. Că este zonă comună biciclist - autovehicul se apreciază pe fiecare stradă în parte în funcţie de posibilităţi", a mai spus Dedu.
Pe de altă parte reprezentanţii unor ONG-uri din Grupul de mobilitate susţin că trasarea pistelor de biciclişti pe trotuare nu va duce la dezvoltarea infrastructurii pentru biciclişti şi nu va contribui la decongestionarea traficului în Capitală.
Astfel, reprezentantul Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) Marian Ivan a spus că, prin punerea pistelor de biciclişti pe trotuar, se doreşte de fapt aducerea "mai multor maşini în Capitală".
El a mai precizat că, pentru început, este ncesară marcarea unei benzi înguste pe carosabil pentru semnalizarea prezenţei bicicliştilor, iar ulterior, când numărul acestora va creşte, concomitent cu scăderea numărului de maşini, aceste benzi ar putea fi lăţite.
Totodată, potrivit lui Marian Ivan, pentru a nu fi afectată circulaţia auto pe marile bulevarde, organizaţia propune găsirea unor rute alternative pentru biciclişti, pe străzile adiacente.
Organizaţia Green Revolution a propus în schimb municipalităţii trasarea, pentru început, a unor axe N-S şi E-V pentru pistele de biciclete, care, ulterior, să fie dezvoltate într-o reţea şi care să fie realizate atât pe carosabil, cât şi pe trotuare, singura condiţie fiind "siguranţa utilizatorului", după cum a explicat reprezentantul ONG-ului Corneliu Belciug.
Primarul Capitalei Sorin Oprescu declara, pe 20 septembrie, că, în urma discuţiilor avute cu reprezentanţii organizaţiilor nonguvernamentale, în cadrul grupurilor de lucru dedicate "chestiunii pistelor de biciclişti", a decis amplasarea pistelor şi pe carosabil, după ce, pe 11 martie, spunea că nu este de acord cu trasarea pistelor pentru biciclişti pe carosabil, întrucât nu vrea să numere morţii.
În luna martie, Poliţia Rutieră a decis desfiinţarea majorităţii pistelor trasate pe trotuare în Capitală, declarându-le ilegale, pentru că puneau în pericol viaţa bicicliştilor, având copaci, chioşcuri de flori sau alte obstacole pe ele.
Aproximativ 5.000 de biciclişti au participat, pe 21 septembrie, la un marş de protest în Capitală, cerând amenajarea pistelor speciale pe carosabil, dar şi demisia primarului Sorin Oprescu, invocând: neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului motorizat, lipsa unei viziuni pentru creşterea calităţii vieţii, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete şi neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Citește pe alephnews.ro: Revine moda anilor ’90 în make-up? În 2024 se poartă rujurile maro și fardurile în culori puternicea
Citește pe www.zf.ro: Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
SUA susțin că parteneriatul cu Israel este mult mai lung decât cel cu Ucraina. Zelenski nu vrea să se facă diferențe între cele două țări
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Cercetătorii au descoperit că secretul sănătăţii şi fericirii se leagă de o acţiune extrem de banală, pe care o poate face oricine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Câți bani au primit Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la MasterChef. Suma este dublă față de ce primeau la Chefi la cuțite
CANCAN.RO
Turist italian, rămas fără cuvinte după ce a văzut ce mașini au oprit la un semafor, în BUCUREȘTI: „Este absurd!”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe