Stroe: Lista permanentă este şi rămâne aşa cum a fost la referendum, noi doar dăm materiale CC

Ministrul delegat pentru Administraţie, Radu Stroe, a declarat, vineri, că listele electorale permanente sunt verificate, ele rămânând aşa cum au fost la alegeri, aşa cum a cerut Curtea Constituţională, iar autorităţile sunt obligate să dea date cât mai corecte posibil şi să ajute CC să decidă.

1168 afişări
Imaginea articolului Stroe: Lista permanentă este şi rămâne aşa cum a fost la referendum, noi doar dăm materiale CC

Radu Stroe (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

Radu Stroe a precizat că Guvernul, prin Memorandumul privind măsurile necesare pentru actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012 şi transmiterea către Curtea Constituţională a numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, pentru a se putea stabili dacă referendumul pentru demiterea preşedintelui este valabil în conformitate cu dispoziţiile articolului 5 alineatul 2 din Legea 3/2000, a hotărât să respecte hotărârea CC din 3 august.

El a precizat că, potrivit memorandumului, vor fi făcute verificări cu privire la corectitudinea întocmirii listelor electorale permanente, în vederea identificării unor cazuri speciale.

Radu Stroe a mai arătat că, în acest sens, trebuiau să fie luate în considerare nouă categorii, respectiv: persoanele decedate; persoanele care şi-au pierdut dreptul de a vota; persoanele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate; persoanele care au pierdut cetăţenia română; persoanele al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit; persoanele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii rezidente anterioare; persoanele care se identifică la un domiciliul într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi cu numărul de camere ale imobilului; persoanele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ pe cale administrativă şi persoanele cu reşedinţa sau domiciliul în străinătate.

Ministrul delegat pentru Administraţie a mai spus că primarii sunt abilitaţi prin lege să facă aceste verificări, care în mod normal ar trebui să fie făcute zilnic sau la momentul în care schimbările apar.

Radu Stroe a explicat că nu se vor face intervenţii pe listele electorale permanente, ci vor fi elaborate documente în care să fie consemnate cazurile care apar în urma verificării acestor liste.

"Noi nu băgăm în baza de date nimic şi nu scoatem nimic. Baza de date, lista permanentă este şi rămâne aşa cum a fost la alegeri şi vom aveau summum de elemente, de situaţii de la nivel local centralizate de judeţ, de la nivel de judeţ centralizate, care vor da nişte elemente din toate acele categorii. Toate aceste lucruri noi nu le operăm, ci le trimitem Curţii Cunstituţionale. Curtea Constituţională va analiza, va vedea, va stabili. Noi nu stabilim nimic. Noi doar dăm materialele", a precizat ministrul delegat pentru Administraţie.

În cazul persoanelor decedate şi altor câteva categorii dintre cele nouă enunţate, Radu Stroe a spus că primarii au datele necesare în interiorul instituţiei.

Potrivit lui Radu Stroe, în cazul românilor din străinătate, Ministerul Afacerilor Externe va ajuta cu situaţii ale persoanelor cu rezidenţă sau domiciliul în alte state.

"Acţiunea noastră se defăşoară pe două paliere, unul intern al administraţiei interne, dar şi pe plan extern, prin Ministerul de Externe. În plan intern, instituţiile administraţiei publice precum şi alte instituţii vor efectua o radiogramă cu situaţiile posibile întâlnite în teritoriu", a explicat Radu Stroe.

Ministrul s-a referit şi la situaţia în care într-un imobil au domiciliul foarte multe persoane, "într-un număr care nu se corelează cu suprafaţa locuibilă", arătând că vor fi făcute verificări.

Radu Stroe a precizat că în situaţia în care o sută de persoane au domiciliul într-un singur imobil, "deja instituţiile statului trebuie să sesizeze organele abilitate".

Potrivit lui Stroe, pentru toate situaţiile identificate vor fi întocmite tabele nominale pentru fiecare din cele nouă cazuri identificate la nivelul fiecărei localităţi. În mod similar vor fi întocmite tabele numerice care vor totaliza cazurile identificate.

Tabelele vor fi semnate la nivelul localităţilor de către primar, secretarul unităţii administrativ teritoriale, şeful serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor.

Radu Stroe a pecizat că până în 24 august vor fi trimise rapoartele de la nivelul structurilor locale la cele judeţene, apoi, între 24 şi 27 august, datele vor ajunge la nivel naţional, astfel încât în 29 august să poată fi transmise Curţii Constituţionale.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici