Studiu GLAMI: 1 din 3 români recunosc că au cumpărat online de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023

Fast fashion-ul a devenit o variantă accesibilă pentru multă lume, datorită preţurilor mici. Astfel, 33% dintre români au declarat că au cumpărat cel puţin o dată de pe site-urile de fast fashion, cu precădere cele din Asia, potrivit unui sondaj realizat de GLAMI.

1528 afișări
Imaginea articolului Studiu GLAMI: 1 din 3 români recunosc că au cumpărat online de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023

Studiu GLAMI: doar o treime dintre români recunosc că au cumpărat online de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023

Aplicat pe aproximativ 6000 de respondenţi, sondajul arată că 37% dintre aceştia fac cumpărături de pe platformele de fast fashion datorită preţurilor mici practicate. Pe de altă parte, 31% dintre ei evită acest obicei din cauza calităţii scăzute a produselor.

1 din 3 români a declarat că a cumpărat articole vestimentare prin intermediul platformelor de fast fashion din Asia (Shein, Temu, Boohoo), în vreme ce 62% dintre respondenţi au negat acest lucru.

Moda sustenabilă, influenţată financiar

Moda sustenabilă nu este neglijată de români, care încearcă să adopte un comportament prietenos cu mediul înconjurător. Cu toate acestea, 34% dintre respondenţi au recunoscut că încearcă să practice sustenabilitatea, însă bugetul alocat cumpărăturilor de haine şi încălţăminte joacă un rol decisiv în alegerile făcute într-un final.

Totodată, acelaşi studiu relevă faptul că 48% dintre respondenţi ar cumpăra, cu siguranţă, şi mai multe articole vestimentare dacă ar avea mai mulţi bani, în vreme ce 32% au declarat că probabil vor proceda la fel. La polul opus, 2% au răspuns că nu ar achiziţiona mai mult dacă ar avea un buget mai mare. 

Alegerea magazinelor online, influenţată de facilităţi diverse

9% dintre persoanele intervievate consideră că sustenabilitatea magazinelor online este un factor esenţial. Astfel, 44% dintre aceştia se orientează după reducerile la brandurile preferate, 38% pentru calitate, 29% pentru livrarea gratuită acasă, 22% pentru preţurile mici şi 21% pentru livrarea rapidă.

Plata la livrare reprezintă, în continuare, prima opţiune în rândul comenzilor plasate de români, 62% dintre participanţii la sondaj alegând aceasta metodă. Totodată, aproximativ o cincime dintre aceştia plătesc comenzile online la plasarea lor.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici