Un hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC. Ce nereguli există

  • ANPC a amendat cu 33.000 de lei operatorul Radisson Blue pentru mai multe nereguli.
  • Acţiunea a fost demarată după ce preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a participat la o dezbatere organizată în hotel: „Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta”.
549 afișări
Imaginea articolului Un hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC. Ce nereguli există

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) şi, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acţiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei”, conform unui comunicat de presă.

Potrivit ANPC, în urma verificărilor, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă (joi dimineaţă - n.r.), invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele”, transmite Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie, utilizarea unor materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depaşită (sosuri, condimente, lapte etc), existenţa unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, menţinerea în aceleaşi spaţii frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate, folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură, utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere, lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu şi colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spaţiile de prelucrare.

În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, respectiv existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, utilizarea unor protecţii pentru saltea pătate şi deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză).

Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.

„Situaţia din prezent, care a atras atenţia publicului şi a media, se referă la o zonă limitată şi la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul şi experienţa oferită clienţilor. Cu toate acestea, suntem deschişi oricărei inspecţii întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăţi protocoalele zilnice de verificare şi de a ne păstra standardele de calitate”, a declarat compania hotelieră, duminică, într-un comunicat.

Compania spune că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 şi, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. „Chiar dacă unele camere nu au fost folosite şi întreţinute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forţei de muncă şi pentru servirea oaspeţilor (inclusiv autorităţilor locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situaţia actuală, aşa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricţii, acces redus la forţa de muncă şi la furnizori de servicii etc.)”, arată comunicatul.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici