FOCUS: Prestigiul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, afectat de criza mondială

Profesioniştii luxului din Monaco se plâng că afacerile lor legate de Marele Premiu de Formula 1 nu mai merg ca în anii trecuţi, din cauza crizei mondiale şi a furnizorilor de servicii sub standardele obişnuite acestui eveniment, ce afectează prestigiul Grand Prix-ului monegasc, scrie Nice Matin.

35 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Prestigiul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, afectat de criza mondială

FOCUS: Prestigiul Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, afectat de criza mondială (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Piaţa este foarte jos, iar activitatea este scăzută. A devenit indecent să te afişezi pe terasele clădirilor din Monaco în timpul Marelui Premiu de Formula 1, când firmele tale suferă din cauza crizei. Totodată, companiile care în trecut îşi invitau la acest eveniment cei mai buni clienţi nu mai investesc în operaţiuni de comunicare atât de sofisticate", spune Frederic Lajoux, patronul agenţiei MITI, ce oferă servicii VIP pe durata Marelui Premiu de Formula 1.

Grand Prix-ului de la Monaco a pierdut mult din euforia pe care o genera la sfârşitul anilor 90, cu toate că, din punct de vedere sportiv, ediţia din acest an aduce la start un grup numeros de piloţi valoroşi, cum nu s-a mai întâmplat în ultimii 20 de ani. "Din 1997 până în 2001, eu închiriam 13 terase. Între 2002 şi 2008, am închiriat în medie jumătate, revenindu-se astfel la un ritm normal. În acest an, nu am închiriat decât trei", povesteşte Gerald Moyne, proprietarul unei agenţii similare, First Class Organisation.

Preţurile locurilor în tribune au rămas la acelaşi nivel, dar au scăzut cele ale locurilor la terasele clădirilor din vecinătatea circuitului. Serviciile VIP, rezervate de obicei unei clientele rafinate, tind să-şi piardă din prestigiu. "Preţurile sunt inferioare anului 2009, care la rândul lor au fost mici faţă de 2008", afirmă Jean-Pierre Jarier, de la Monaco Media International.

Mai multe agenţii sau particulari care vor să lucreze fără intermediari au scăzut preţurile abrupt. "Cu 790 de euro pentru week-end (n.r. - celelalte agenţii cer 1.500 de euro pentru două zile), nu se poate vorbi de o prestaţie corectă", spune Jarier. La acest preţ pot fi oferite doar sandviciuri şi pateu obişnuit, fără şampanie la discreţie, fără însoţitoare, fără valet, fără tarte şi caviar. "Pentru servicii de calitate, numai cateringul ne costă 400 de euro de persoană. Aceste preţuri de dumping ne fac mult rău", susţine Moyne.

Profesioniştii serviciilor de lux, care doresc să păstreze un anumit nivel al clientelei, se plâng, totodată, şi de alte practici ilegale. Concurenţa aglomerează terasele, deşi există din 2001 o hotărâre oficială care stabileşte că Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco poate fi urmărit de la terase sau balcoane de cel mult două persoane pe un metru liniar.

Gerald Moyne spune că au apărut, pe site-uri străine de internet, vânzători de tichete la terase, dar şi speculanţi care îşi agaţă clienţii pe stradă, în timpul evenimentului, oferindu-le locuri la terase: "Este un joc periculos, există riscul ca tribunele să rămână goale. Noi nu suntem vânzători de bilete. Este o activitate reglementată. Între Automobil Club Monaco (n.r. - organizatorul Marelui Premiu de F1) şi piaţa teraselor nu ar trebui să existe concurenţă".

După ce au devenit o modă în industria turistică în ultimii ani, solicitările de tip "last minute" şi-au făcut loc şi în activitatea prestatorilor de servicii pentru fanii cursei de la Monte Carlo. "«Sunt pe autostradă. Sosesc! Puteţi se vă ocupaţi de locul meu şi de cazarea mea?», acesta a fost mesajul pe care l-am primit de la un client", a precizat Jean-Pierre Jarier. Şi nu este un caz izolat. "Aproape 50 la sută din cifra de afaceri o realizăm în ultimele 15 zile", a adăugat el.

Marele Premiu al Principatului Monaco se desfăşoară la acest sfârşit de săptămână. Joi sunt programate antrenamentele libere, sâmbătă sunt calificările, iar cursa are loc duminică.

(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici