Campanie Coca-Cola în favoarea îndulcitorilor artificiali

Coca-Cola a lansat o campanie publicitară în favoarea folosirii îndulcitorilor în băutura dietetică pe care o produce. Campania este o nouă fază a încercărilor de a respinge criticile la adresa produselor companiei, acuzate de creşterea ratei obezităţii în SUA.

397 afișări
Imaginea articolului Campanie Coca-Cola în favoarea îndulcitorilor artificiali

Campanie Coca-Cola în favoarea îndulcitorilor artificiali (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Reclama pentru Diet Coke, care înfăţişează două femei zâmbitoare care beau Cola dietetică, apare la scurt timp după publicarea informaţiilor prinvind scăderea vânzărilor Coca-Cola, informează dailymail.co.uk.

În al doilea trimestru Compania Coca-Cola a raportat o reducere de patru procente a vânzărilor în America de Nord, cele mai mari scăderi fiind înregistrate de Diet Coke.

În 2012 volumul vânzărilor de Coca-Cola au scăzut cu un procent, în timp ce Cola dietetică a înregistrat o scădere de 3 procente. Rivalii de la Pepsi au înregistrat o scădere de 3,4 procente, cu o reducere de 6,2 procente doar pentru Pepsi dietetic.

Vânzarea băuturilor carbogazoase a înregistrat o tendinţă descendentă în Statele Unite pe fondul informaţiilor privind efectele negative asupra sănătăţii şi a unor studii care relevau posibile riscuri asociate consumului de îndulcitori artificiali.

Campania Coca-Cola debutează în zona Atlantei, cu reclame tipărite în USA Today, Atlanta Journal Constitution şi Chicago Tribune.

Campania evidenţiază modul în care băutura dietetică ajută oamenii să-şi controleze greutatea şi insistă asupra dovezilor ştiinţifice care arată că aspartamul este un produs sigur.

Este prezentată imaginea a două femei sub sloganul "Produse de calitate care te fac mereu să te simţi bine", urmată de câteva explicaţii.

"De fiecare dată, aceşti îndulcitori cu un conţinut redus sau fără calorii s-au dovedit a fi o alternativă sigură, de calitate la folosirea zahărului", se arată în text.

"Coca-Cola încearcă să apere aceşti îndulcitori dietetici", potrivit lui John Sicher, editor la Beverage Digest, care se ocupă de industria de profil.

Declinul persistă în ciuda informării Agenţiei americane pentru alimentaţie şi medicamente (Food and Drug Administration), potrivit căreia aspartamul poate fi folosit în alimentaţie ca îndulcitor, ingredientul putând fi găsit într-o gamă largă de băuturi şi alimente.

Societatea Americană a Cancerului a notat că cele mai multe studii cu subiecţi umani, inclusiv cel mai mare studiu pe această temă, au arătat că aspartamul nu are legătură cu o creştere a riscului de cancer.

O altă explicaţie a declinului vânzărilor de produse ce conţin îndulcitori artificiali o poate reprezenta tendinţa pe care o cunosc ingredientele organice şi naturale.

"Chiar dacă (aspartamul) este 100% sigur pentru a fi folosit, există probleme din punct de vedere nutriţional", spune Andy Bellatti, dietetician din Las Vegas, cu o atitutide critică la adresa metodelor de marketing folosite de industria alimentară.

Bellatti arată că mâncarea şi băuturile nu pot fi considerate bune doar pentru că nu conţin calorii sau pentru că nu reprezintă un pericol. El arată că ingrediente ca aspartamul îndepărtează oamenii de soluţii mai sănătoase.

Vara aceasta, Coca-Cola a produs o versiune a băuturii carbogazoase, care foloseşte un îndulcitor natural, pentru Argentina, o piaţă mai mică unde pot fi mai uşor urmărite variaţiile de performanţă.

Caren Pasquale Seckler, vicepreşedinte responsabil cu angajamentul social în cadrul Companiei Coca-Cola, a spus că ţinta este eliminarea confuziei pe marginea îndulcitorilor dietetici. Potrivit declaraţiilor sale, compania va analiza efectul campaniei din Atlanta şi Chicago, înainte de a merge mai departe. "Acesta este începutul şi este un proces de învăţare, dar intenţionăm să facem mai mult", a adăugat ea.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici