Coliziunea între planete ce orbitează în jurul aceleiaşi stele este posibilă

Cercetătorii americani au descoperit o coliziune între două planete care orbitau în jurul aceleiaşi stele, din constelaţia Berbecului, la o distanţă de 300 de ani lumină de Pământ, o premieră în astronomie.

Imaginea articolului Coliziunea între planete ce orbitează în jurul aceleiaşi stele este posibilă

Coliziunea între planete ce orbitează în jurul aceleiaşi stele este posibilă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Mai mulţi oameni de ştiinţă de la Universitatea California din Los Angeles (UCLA), institutul de tehnologie din Pasadena şi Universitatea din Tennessee au ajuns la concluzie că o coliziune între două planete care orbitează în jurul aceleiaşi stele este posibilă şi s-ar putea produce şi în sistemul nostru solar. Rezultatele acestui studiu vor fi publicate în numărul din luna decembrie al Astrophysical Journal.

"Este ca şi cum Pământul şi Venus ar fi intrat în coliziune", spune Benjamin Zuckerman, profesor de fizică şi astronomie la UCLA. "Astronomii nu au mai văzut niciodată aşa ceva. Se pare că se pot produce coliziuni catastrofice într-un sistem planetar aflat la maturitate", a adăugat acesta.

Cercetătorii au observat o cantitate mare, neobişnuită de praf în jurul stelei respective, BD+20 307, care nu poate fi decât rezultatul unei coliziuni între două planete.

Potrivit lui Zuckerman, acelaşi fenomen ar putea avea loc şi în sistemul nostru solar. "Unii astronomi consideră că Luna s-a format în urma contactului între doi embrioni de planete, un Pământ tânăr şi un alt corp de dimensiunile planetei Marte", a precizat acesta.