Creatură fosilă cu aspect ciudat, descoperită de biologi - FOTO

O creatură fosilă ciudată, datând din urmă cu peste 500 de milioane de ani, al cărei aspect îl evocă pe cel al unui falus, a fost descoperită în Canada, au anunţat biologii canadieni, al căror studiu a fost publicat miercuri în revista Nature.

Imaginea articolului Creatură fosilă cu aspect ciudat, descoperită de biologi - FOTO

O ciudată creatură fosilă în formă de falus, veche de 500 de milioane de ani, descoperită în Canada

Denumită Spartobranchus tenuis, această creatură a fost descoperită într-un depozit de fosile din şisturile din Burgess, în Munţii Stâncoşi canadieni. Secţiunea de depozit în care a fost descoperită creatura este veche de peste 505 milioane de ani.

Spartobranchus tenuis face parte, potrivit cercetătorilor, din familia viermilor cunoscuţi sub numele ştiinţific de Enteropneusta, o specie care prosperă în prezent în nisipul fin din apele adânci şi în noroiul din apele puţin adânci.

Christopher Cameron, de la Universitatea din Montréal, şi colegii săi consideră că descoperirea acestei creaturi "adaugă 200 de milioane de ani registrelor fosile ale enteropneustelor, făcându-le să urce pe firul timpului până în perioada cambriană".

"Aceşti viermi au un corp moale şi din acest motiv se întâmplă foarte rar să descoperim fosile ale lor", a explicat Christopher Cameron.

Viermii Enteropneusta fac parte din încrengătura Hemichordata (hemicordate), alături de clasa Pterobranchia.

"Este incredibil să vezi cât de mult seamănă Spartobranchus tenuis fosilizaţi cu viermii Enteropneusta din zilele noastre, cu excepţia faptului că ei formează tuburi fibroase", a declarat Christopher Cameron.

Aceşti viermi îşi petreceau cel puţin o parte din viaţă în acele tuburi, un obicei care a dispărut la viermi cu gland din zilele noastre, dar care continuă să existe la "verişorii" lor din clasa Pterobranchia.

Acele tuburi reprezintă, potrivit cercetătorilor canadieni, veriga-lipsă care face legătura dintre principalele două familii de hemicordate.