VIDEO  Descoperire medicală majoră: Oamenii de ştiinţă au creat o "mini-inimă” care bate într-un vas Petri

• O echipă de oameni de ştiinţă a dezvoltat o "mini-inimă" care bate, formată doar într-o capsulă Petri de mici dimensiuni, deschizând astfel calea unor tratamente viitoare.
  • Această descoperire revoluţionară deschide calea pentru dezvoltarea de tratamente pentru o gamă largă de defecte cardiace.
Imaginea articolului Descoperire medicală majoră: Oamenii de ştiinţă au creat o "mini-inimă” care bate într-un vas Petri

Sursa foto: Twitter

Cu ajutorul a 35.000 de celule stem pluripotente, care sunt rotite într-o sferă cu ajutorul unei centrifuge, o maşină care se învârte rapid, dezvoltarea revoluţionară este completă.

În încercarea de a afla mai multe despre cele mai timpurii stadii ale inimii umane şi de a dezvolta tratamente pentru o serie de defecte diferite, experţii au realizat acest proces.

Studiul a fost condus de Dr. Alessandra Moretti, profesor de medicină regenerativă în domeniul bolilor cardiovasculare, la Universitatea Tehnică din München (TUM) din Germania.

Conform unui protocol stabilit, diverse molecule de semnalizare au fost adăugate în cultura de celule pe parcursul unei perioade de câteva săptămâni, potrivit Independent.

Dr. Moretti a explicat: „În acest fel, imităm căile de semnalizare din organism care controlează programul de dezvoltare a inimii”.

"Organoidul" rezultat măsoară aproximativ o jumătate de milimetru în diametru şi, deşi nu pompează sânge, poate fi stimulat electric şi se contractă ca o inimă umană.

Se crede că inima umană începe să se formeze la aproximativ trei săptămâni după concepţie, când majoritatea mamelor încă nu sunt conştiente de sarcină.

Deşi studiile efectuate pe inimi de animale nu pot fi transferabile la cercetarea umană, experţii speră că această dezvoltare revoluţionară poate oferi răspunsuri.

Echipa de la UTM este prima din lume care a reuşit să creeze cu succes un "organoid" cu celule din stratul exterior al peretelui inimii (epicardul) şi celule ale muşchiului cardiac (cardiomiocite).

Autorul studiului, Dr. Anna Meier, a declarat: „Ambele au fost create în urma unei cercetări. Pentru a înţelege cum se formează inima, celulele epicardului sunt decisive. Alte tipuri de celule din inimă, de exemplu, în ţesuturile de legătură şi în vasele de sânge, sunt formate din aceste celule. Epicardul joacă, de asemenea, un rol foarte important în formarea camerelor inimii”.

După ce au analizat celulele individuale, cercetătorii au descoperit că celulele precursoare descoperite recent la şoareci se formează în jurul celei de-a şaptea zile de dezvoltare a "organoidului".

Epicardul, stratul cel mai interior al pericardului, este format din aceste celule.

Oamenii de ştiinţă speră că aceste descoperiri pot face lumină asupra motivelor pentru care o inimă fetală este capabilă să se repare singură, lucru de care o inimă adultă este aproape în totalitate incapabilă.

Cu aceste informaţii, cercetătorii ar putea dezvolta noi tratamente pentru o gamă largă de afecţiuni cardiace, inclusiv pentru atacurile de cord.