NASA a publicat prima hartă geologică a Lunii în varianta colorată

NASA şi Institutul Lunar şi Planetar, USGS, au lansat prima hartă geologică completă a suprafeţei Lunii. Lucrarea reprezintă o hartă geologică la scara 1: 5.000.000, uniformă şi consistentă, care a avut la bază alte şase hărţi geologice ample, realizate în perioada Apollo (1961-1975) în misiunile lunare fără piloţi.

Imaginea articolului NASA a publicat prima hartă geologică a Lunii în varianta colorată

NASA a publicat prima hartă geologică a Lunii în varianta colorată

Scopul acestui proiect a fost crearea unei resurse digitale pentru cercetarea şi analiza ştiinţifică a lunii. Oamenii de ştiinţă de la NASA vor adăuga aici fiecare nou element geologic descoperit. Ei au făcut harta publică pentru a putea fi folosită şi de profesori sau de publicul pasionat de geologia lunară.

Imaginea de mai sus prezintă o vedere detaliată a unei singure zone, care include şi site-urile de aterizare ale misiunilor Apollo, în timp ce videoclipul de mai jos arată versiunea rotativă, globală, a hărţii.