O nouă specie de dinozaur, descoperită în Africa de Sud

O nouă specie de dinozauri, care au trăit în urmă cu 197 de milioane de ani şi ar putea fi strămoşii brontozaurilor, a fost descoperită în Africa de Sud, au anunţat, miercuri, cercetătorii sud-africani.

Imaginea articolului O nouă specie de dinozaur, descoperită în Africa de Sud

O nouă specie de dinozaur, descoperită în Africa de Sud (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Scheletul acestui exemplar de dinozaur, lung de şapte metri, a fost descoperit în provincia Free State de o echipă de studenţi la arheologie de la Universitatea Witswatersrand din Johannesburg, coordonată de Adam Yates.

Noua specie a fost numită "Aardonyx Celestae", o combinaţie de cuvinte afrikaans şi grec ce s-ar putea traduce prin sintagma "gheara pământului" - pentru Aardonyx -, la care Adam Yates a adăugat prenumele soţiei sale scris în limba latină, Celestae.

Specia Aardonyx Celestae ar putea fi un strămoş al impozanţilor dinozauri din clasa sauropodelor, cele mai mari animale vertebrate care au trăit pe Terra, din care au făcut parte şi brontozaurii.

În opinia lui Adam Yates, fosilele descoperite miercuri aparţin unui exemplar tânăr: "Inelele de creştere de pe coaste şi omoplat dovedesc faptul că acest exemplar de Aardonyx nu era complet format. Avea, probabil, mai puţin de 10 ani atunci când a murit, în apropierea unui râu sau a unui pârâu".

Aardonyx era erbivor, cu un gât lung şi bot lung şi un spate puternic. Ghearele sale măsurau aproximativ cinci centimetri, iar acest animal se deplasa pe membrele inferioare.

Scheletul va fi expus în public la Muzeul Transvaal din Pretoria, în Africa de Sud.