- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- LONDRA, (25.02.2014, 14:49)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Deciziile dificile se iau mai bine pe întuneric
Persoanele care trebuie să ia decizii dificile reuşesc să reflecteze cu o mai mare obiectivitate atunci când analizează diverse aspecte pe întuneric, potrivit unui studiu realizat recent la Universitatea din Toronto.
632 afișări
STUDIU: Deciziile dificile se iau mai bine pe întuneric (Imagine: Shutterstock)
Oamenii de ştiinţă canadieni spun că stingerea luminilor reduce intensitatea emoţională, permiţând oamenilor să îşi păstreze luciditatea atunci când trebuie să ia decizii dificile, informează dailymail.co.uk.
Potrivit cercetătorilor de la University of Toronto Scarborough din Canada, atât emoţiile pozitive, cât şi cele negative sunt resimţite mult mai intens pe lumină.
Alison Jing Xu, profesor de management la această universitate, şi Aparna Labroo, profesor la Northwestern University, au realizat o serie de studii pentru a examina neobişnuitul paradox al luminii şi al emoţiilor umane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
În schimb, alte studii precedente au arătat că oamenii pot fi mai optimişti în privinţa cotaţiilor de la bursă în zilele însorite, în timp ce zilele noroase pot declanşa tulburări de dispoziţie sezoniere. "Am descoperit că în zilele însorite persoanele predispuse la depresie pot să devină chiar şi mai deprimate".
Pentru a investiga acest fenomen, cei doi cercetători au cerut participanţilor să acorde note pentru o varietate largă de teme, precum iuţeala sosului pentru aripioare de pui, agresivitatea unor personaje fictive, gradul de atractivitate al unor persoane şi gustul a două băuturi fără alcool, servite în condiţii diferite de luminozitate.
Autorii studiului au aflat astfel că emoţiile sunt mai intense pe lumină puternică - sosul are un gust mai iute, personajele sunt percepute ca fiind mai agresive, iar oamenii par mai atrăgători.
Participanţii au băut mai mult suc în zilele însorite şi mai puţin în cele noroase, potrivit acestui studiu ce a fost publicat în Journal of Consumer Psychology.
Profesorul Xu crede că efectul pe care lumina strălucitoare îl are asupra sistemului de emoţii uman ar putea fi rezultatul faptului că aceasta este percepută ca o sursă de căldură, iar perceperea căldurii poate să declanşeze o serie de emoţii.
"Lumina strălucitoare intensifică reacţiile emoţionale iniţiale pe care oamenii le au faţă de diverşi stimuli, inclusiv faţă de produse şi de persoane", a precizat aceeaşi cercetătoare.
Cele mai multe dintre deciziile mărunte din viaţa de zi cu zi sunt luate pe lumină, însă cercetătorii canadieni au descoperit că reducerea intensităţii luminoase îi ajută pe oameni să ia decizii mai raţionale şi să încheie mult mai uşor sesiunile de negocieri.
"Vânzătorii ar putea să ajusteze nivelul de luminozitate în magazinele cu amănuntul, în funcţie de natura produselor puse în vânzare. Dacă vinzi produse expresive din punct de vedere emoţional, precum flori sau inele de logodnă, atunci ar avea sens ca magazinul să fie cât mai luminat", spune Alison Jing Xu.
Ea crede că acest efect îşi atinge potenţialul maxim în zilele însorite, în jurul prânzului, când lumina soarelui este abundentă, dar şi în regiunile geografice care au parte de mai multe zile însorite decât zile noroase.
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe