STUDIU: Încrederea într-o persoană, un fapt care se decide într-o jumătate de secundă

Oamenii au nevoie doar de o jumătate de secundă pentru a decide dacă trebuie să aibă încredere într-o persoană pe care o întâlnesc sau o aud pentru prima dată, afirmă autorii unui studiu recent.

551 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Încrederea într-o persoană, un fapt care se decide într-o jumătate de secundă

STUDIU: Încrederea într-o persoană, un fapt care se decide într-o jumătate de secundă (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Cercetătorii de la Universitatea Glasgow şi cei de la Universitatea Princeton din Statele Unite spun că oamenii au nevoie doar de o jumătate de secundă pentru a face o primă impresie favorabilă, informează dailymail.co.uk.

Astfel, oamenii decid să aibă încredere într-o persoană în primele 500 milisecunde după ce i-au auzit vocea pentru prima dată.

Autorii studiului consideră că un simplu "Alo" este de cele mai multe ori suficient pentru ca majoritatea oamenilor să ajungă la o concluzie în legătură cu personalitatea interlocutorului.

Ei au descoperit, totodată, că oamenii ajung la aceste concluzii - inclusiv în privinţa atractivităţii interlocutorului - chiar şi fără să vadă persoana cu care discută.

În acest studiu, voluntarii au ascultat mai multe înregistrări audio în care diverse persoane spuneau "Alo". Ei au fost rugaţi să acorde note fiecărei persoane în funcţie de 10 trăsături de personalitate predefinite, care includeau "gradul de încredere", "caracterul dominant", "atractivitatea" şi "căldura sufletească".

Cercetătorii au descoperit că cele mai multe dintre vocile înregistrate au generat aceleaşi tipuri de răspunsuri din partea voluntarilor şi că opiniile acestora din urmă s-au format foarte repede, după ce au ascultat acele voci pentru un interval foarte scurt de timp - între 300 şi 500 milisecunde.

Astfel, tonul folosit de o persoană atunci când spune "Alo" generează, direct şi imediat, o primă impresie în mintea interlocutorului.

Studiul a relevat faptul că bărbaţii care îşi ridică tonul şi femeile care alternează amplitudinile vocilor lor sunt consideraţi persoane de încredere.

Caracterul dominant este indicat de tonalităţile joase, dar şi de schimbările "dispersiei de frecvenţe", care reprezintă ajustări ale vocii, cauzate de structura laringelui.

Faptul că mintea umană este capabilă să ajungă la astfel de concluzii atât de repede şi fără să ţină cont de factorul vizual pare să sugereze că această capacitate a evoluat în istoria recentă, atunci când deciziile despre încrederea într-o persoană şi apropierea de aceasta au fost cruciale pentru supravieţuirea speciei umane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici