Tipărit în volume, conţinutul digital al lumii ar fi egal cu de 10 ori distanţa Pământ-Pluto

Cantitatea de date digitale existente în întreaga lume se apropie de 500 de miliarde de Gigabytes (GB), iar dacă acestea ar fi strânse şi tipărite sub formă de cărţi, volumele ar forma un teanc echivalent cu de 10 ori distanţa dintre Pământ şi Pluto, informează The Guardian.

29 afișări
Imaginea articolului Tipărit în volume, conţinutul digital al lumii ar fi egal cu de 10 ori distanţa Pământ-Pluto

Datele digitale din întreaga lume se apropie de 500 de miliarde de GB

Această cantitate imensă de date în format digital s-a acumulat ca urmare a dezvoltării explozive a site-urilor de socializare, a telefoanelor capabile să se conecteze la internet şi a operaţiunilor electronice de supraveghere derulate de guverne.

Ajuns deja la 487 de miliarde de GB, conţinutul digital din întreaga lume, dacă ar fi strâns la un loc şi tipărit sub formă de cărţi, ar forma un teanc echivalent cu de 10 ori distanţa dintre Pământ şi Pluto. În condiţiile în care majoritatea oamenilor se alătură comunităţii digitale, ceea ce determină şi creşterea numărului de mobile cu capacitate de conectare la internet, cantitatea de informaţii în format digital creşte cu o viteză mai mare decât cea a celei mai rapide rachete a NASA.

Fişierele de dimensiuni mari surprinse cu ajutorul camerelor digitale şi armata de camere de supraveghere din întreaga lume generează o parte importantă a volumului total de date digitale.

Specialiştii estimează că universul digital se va dubla ca volum în următoarele 18 luni, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă tehnologică IDC. La primul raport asupra universului digital, în 2007, mărimea acestuia era de 161 de miliarde de GB.

Circa 70% din conţinuturile universului digital internaţional este generat de persoane şi include convorbirile telefonice, email-urile, fotografiile, tranzacţiile bancare online şi însemnările pe site-urile de socializare, inclusiv pe Twitter. "Dispozitive precum telefoanele dotate cu cameră de luat vederi şi serviciile web 2.0, precum reţelele de socializare, au creat o naţiune de pasionaţi de digital", a declarat responsabilul companiei care a solicitat realizarea studiului IDC.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici